Crearea sistemelor de educație reziliență în contextul riscului excluderii copiilor cu dizabilităţi din mediul educațional
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
652 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-29 13:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376 (714)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (658)
SM ISO690:2012
FRUNZE, Olesea. Crearea sistemelor de educație reziliență în contextul riscului excluderii copiilor cu dizabilităţi din mediul educațional. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.2, pp. 144-149. ISBN 978-9975-76-373-8 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.2, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Crearea sistemelor de educație reziliență în contextul riscului excluderii copiilor cu dizabilităţi din mediul educațional

CZU: 376

Pag. 144-149

Frunze Olesea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 1 februarie 2022


Rezumat

Aspectul integraționist al educației a căpătat amploare grație reformelor din instituțiile politice şi transformărilor democratice din societate, ce au generat o schimbare în conștiința socială în ceea ce privește recunoașterea valorii în sine a personalității copilului, a dreptului său la libera alegere, autorealizare și formarea rezilienței și orientării spre viitor. Crearea sistemelor educaționale reziliente pentru copii cu nevoi speciale în procesul integrării în mediul școlar în prezent este una din cele mai importante probleme ale psihopedagogie speciale. Investigațiile acestei probleme sunt determinate nu numai de aspectul teoretic cât și de aspectul practic. Pentru a avea rezultate bune cu privire la procesul de integrare a copiilor cu CES în mediul școlar e necesar crearea unui mediu incluziv, fără riscuri de excludere socială.

A dimension of educational inclusion children with special needs in present is one of the most important problems of special pedagogy. Theoretical and methodological basis of educational including, of the children, especially for those with special educational requirement, is a very important and actual theme which represents also a scientific study. Actually investigations of this problem is determinate not only by theoretic considerate, but also is accentuated on practice one. Looking by extend of this investigation and the actuality of these theme, it is necessary to determinate theoretic and scientist basis of educational including and to elaborate complex program for prevention children with special needs excluding general school medium. To have good results in including process, it is necessary to eliminate the social repulse and refuse opposite the children with special educational requirement, using specific methodic in resolving this problem. One of the important factors in including process of children with special educational requirement is to create a inclusive medium, to give suggestions about educational methodology for all children.

Cuvinte-cheie
integrare, rezilință, sistem educaţional, riscuri, prevenire,

integration, resilience, education system, risks, avert