Abordarea interdisciplinară în formarea competenței interculturale elevilor din clasele gimnaziale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
486 44
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 21:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.42/.43:001.2+373.5 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1392)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
DOROBANȚU-DINA, Roxana-Georgeta. Abordarea interdisciplinară în formarea competenței interculturale elevilor din clasele gimnaziale. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.2, pp. 34-44. ISBN 978-9975-76-373-8 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.2, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Abordarea interdisciplinară în formarea competenței interculturale elevilor din clasele gimnaziale

CZU: 37.013.42/.43:001.2+373.5

Pag. 34-44

Dorobanțu-Dina Roxana-Georgeta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 28 ianuarie 2022


Rezumat

Articolul de față tratează educația interculturală din perspectivă interdisciplinară, în baza unor abordări teoretice și practice, având ca scop formarea competenței interculturale elevilor din clasele gimnaziale. Domeniile cele mai atractive prin care își găsește aplicabilitatea interdisciplinar educația interculturală, în cadrul cărora se formează competența interculturală la gimnaziu sunt: limbă și comunicare, religie, educație civică, limbi moderne, istorie, geografie, desen, muzică, TIC, educație fizică, educație tehnologică. Pornind de la premisa educării elevilor în spiritul toleranței, înțelegerii, comunicării din perspectivă culturală, etnică, lingvistică, socială, confesională - educația interculturală trece ca un filon prin toate etapele școlarității și se prelungește pe tot parcursul vieții.

This article deals with intercultural education from an interdisciplinary perspective, based on theoretical and practical approaches, aimed at training intercultural competence of students in middle school. The most attractive fields in which intercultural education finds its interdisciplinary applicability, within which intercultural competence is formed in high school are: language and communication, religion, civic education, modern languages, history, geography, drawing, music, ICT, physical education, education technological. Starting from the premise of educating students in the spirit of tolerance, understanding, communication from a cultural, ethnic, linguistic, social, confessional perspective - intercultural education goes through a vein through all stages of schooling and extends throughout life.

Cuvinte-cheie
educaţie interculturală, competenţă, competenţă interculturală, abordare interdisciplinară,

intercultural education, competence, intercultural competence, interdisciplinary approach