Retenția cadrelor didactice în contextul dezvoltării carierei liniare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
301 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-19 13:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.12:37.047 (1)
Educație (14878)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (261)
SM ISO690:2012
BOTEZATU, Angela, HERŢA, Veronica. Retenția cadrelor didactice în contextul dezvoltării carierei liniare. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.1, pp. 24-28. ISBN ISBN 978-9975-76-372-1 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.1, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Retenția cadrelor didactice în contextul dezvoltării carierei liniare

CZU: 371.12:37.047

Pag. 24-28

Botezatu Angela, Herţa Veronica
 
Centrul de Excelență în Economie și Finanțe, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 ianuarie 2022


Rezumat

Retenția cadrelor didactice în sistemul educațional este determinată în mare parte de atractivitatea scăzută a profesiei pedagogice și a studiilor pedagogice, dar și de o serie de alți factori printre care menționăm, motivația financiară insuficientă, posibilitățile reduse de avansare în carieră, caracteristicile individuale ale cadrelor didactice. La rândul lor posibilitățile reduse de avansare în cariera liniară verticală sunt generate de dimensiunea instituției din care face parte profesorul, ori din motivarea insuficientă a cadrelor de conducere în aspect financiar. Conform unor studii cariera pedagogică este neatractivă pentru tineri, studiile pedagogice atrag mai ales elevii cu performanțe scăzute, se conturează întrebarea privind sporirea atractivității carierei cadrelor didactice.

Retention of teachers in the education system is largely determined by the low attractiveness of the teaching profession and pedagogical studies, but also by a number of other factors, including insufficient financial motivation, reduced career advancement, individual characteristics of teachers. In their turn, the reduced possibilities of advancement in the vertical linear career are generated by the size of the institution of which the teacher belongs, or by the insufficient motivation of the management staff in financial aspect. According to some studies, the pedagogical career is unattractive for young people, the pedagogical studies attract especially the students with low performances, the question regarding the attractiveness of the teachers' career is outlined.

Cuvinte-cheie
carieră, calea carierei, cadru didactic performant, motivare, performanţă,

career, career road, successful teacher, motivation, performance