Ipostaze relevante ale dezvoltării inteligenței emoționale la vârsta preadolescentă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
303 32
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-03 20:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.736.4:159.942 (1)
Psihologie (3398)
SM ISO690:2012
MAXIM, Lorena. Ipostaze relevante ale dezvoltării inteligenței emoționale la vârsta preadolescentă. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, 21-22 octombrie 2021, Chişinău. Chisinau, Republic of Moldova: Editura „Lexon-Prim”, 2021, Ediția XXXII, pp. 234-239. ISBN 978-9975-50-269-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective
Ediția XXXII, 2021
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective"
Chişinău, Moldova, 21-22 octombrie 2021

Ipostaze relevante ale dezvoltării inteligenței emoționale la vârsta preadolescentă

CZU: 159.922.736.4:159.942

Pag. 234-239

Maxim Lorena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 ianuarie 2022


Rezumat

The praxiological significance of this article lies within the analysis and classification of relevant aspects of the emotional intelligence development during preadolescence. Accordingly, the focus has been set on determining the development process of emotional intelligence during preadolescence, of knowledge and own skills assimilation of this psychological construct, as well as the identification of the determining factors. Preadolescence is the period of great changes at biological, cognitive, and social experiences levels, and EQ’s development has solid implications in human communication, inter-personal relationships and more, being a capacity with profound social implications. Emotional intelligence is seeded and developed throughout the entire life, and it allows to show our intellectual capabilities and our creativity, assuring success both in personal and professional life.

Cuvinte-cheie
emotional intelligence, development, pre-teenagers, personality, emotion, family