Particularități ale voinței la școlarul mic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
348 33
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-08 14:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.947.3:373.3 (1)
Psihologie (3397)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
PALADI, Oxana, LUNGU, Tatiana. Particularități ale voinței la școlarul mic. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, 21-22 octombrie 2021, Chişinău. Chisinau, Republic of Moldova: Editura „Lexon-Prim”, 2021, Ediția XXXII, pp. 44-50. ISBN 978-9975-50-269-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective
Ediția XXXII, 2021
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective"
Chişinău, Moldova, 21-22 octombrie 2021

Particularități ale voinței la școlarul mic

CZU: 159.947.3:373.3

Pag. 44-50

Paladi Oxana, Lungu Tatiana
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 26 ianuarie 2022


Rezumat

Despite its theoretical and practical significance, the concept of will regarding students has not yet found its proper scientific justification in our socio-cultural space, which indicates the need of studying the relationship between will and other psychic phenomena (psychic processes, psychic activity, internal conditions and psychic features) at different stages of life. In this scientific approach, I've addressed the particularities of the elementary student's will, mainly the cognitive, affective, motivational and behavioral sphere, approaches that founded the importance of will towards educational achievements. Thus, known as a superior form of self-regulation, will indicate a way of a functional arrangement of the entire system of personalities and is formed throughout life through activities and permanent exercise of voluntary intensity efforts, contouring certain qualities which are manifested in personality traits.

Cuvinte-cheie
will, the characteristics of will, school adaptation, the elementary student