Design-ul metodei de cercetare a inteligenței sociale la copiii de vârstă școlară mică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
339 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 12:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.3:373.3 (1)
Psihologie (3362)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2005)
SM ISO690:2012
RUSNAC, Svetlana, GUȚUL, Aliona. Design-ul metodei de cercetare a inteligenței sociale la copiii de vârstă școlară mică. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, 21-22 octombrie 2021, Chişinău. Chisinau, Republic of Moldova: Editura „Lexon-Prim”, 2021, Ediția XXXII, pp. 38-44. ISBN 978-9975-50-269-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective
Ediția XXXII, 2021
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective"
Chişinău, Moldova, 21-22 octombrie 2021

Design-ul metodei de cercetare a inteligenței sociale la copiii de vârstă școlară mică

CZU: 159.923.3:373.3

Pag. 38-44

Rusnac Svetlana1, Guțul Aliona2
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Liceul Teoretic „Spiru Haret”, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 ianuarie 2022


Rezumat

The article presents the description of a measuring tool of social intelligence – The Inventory of cognitive and behavioral performances of Social Intelligence in small pupils (ICBPSI-SP), adjusted to the socio-cultural context of the Republic of Moldova. The inventory may be used for the assessment of cognitive and behavioral components of social intelligence in children aged 6/7 – 10-11. In the process of elaborating the method, the authors have tried to exclude factors that could affect the results: the items that could be influenced by the immaturity of intuition, by the subjective self-evaluation or insufficient linguistic skills of the child, the verbal material being completed by pictures. The inventory is attractive, contains colorful and vivid pictures and texts that present in a captivating way certain situations, increasing in children focus and motivation in tasks realization.

Cuvinte-cheie
social intelligence, cognitive component, behavioral component, verbal tasks, non-verbal tasks, small pupils