Influența motivației învățării asupra dezvoltării intelectuale a micului şcolar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
610 51
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-23 15:27
SM ISO690:2012
MANDRIC, Maria. Influența motivației învățării asupra dezvoltării intelectuale a micului şcolar. In: Sesiune naţională de comunicări ştiinţifice studenţeşti:: Ştiinţe sociale. Științe juridice și economice, 4-5 mai 2017, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2017, SS, SJE, pp. 80-82. ISBN 978-9975-71-897-4..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sesiune naţională de comunicări ştiinţifice studenţeşti:
SS, SJE, 2017
Sesiunea "Sesiune naţională de comunicări ştiinţifice studenţeşti."
Chişinău, Moldova, 4-5 mai 2017

Influența motivației învățării asupra dezvoltării intelectuale a micului şcolar


Pag. 80-82

Mandric Maria
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2022


Rezumat

Motivaţia pentru învăţare a reprezentat întotdeauna un subiect im-portant în preocupările specialiştilor din psihologia educaţiei. Astăzi, poate mai mult ca oricând, este necesar să ne îndreptăm atenţia asupra acestui fenomen, luând în considerare schimbările majore din societa-tea modernă, care au un impact considerabil asupra dezvoltării indivi-zilor. Cu toate acestea, literatura de specialitate nu ne oferă un răspuns explicit cu referire la influența motivației învățării asupra dezvoltării intelectuale a școlarului mic. Scopul cercetării date constă în determinarea influenței motivației învăţării asupra dezvoltării intelectuale școlarului mic. Ipoteza cercetării: - motivația învăţării influențează asupra dezvoltării intelectuale la școlarul mic; - cu cât este mai înaltă motivația învătării, cu atât este mai mare nivelul de dezvoltare intelectuală la școlarul mic; - cu cât este mai scăzut nivelul motivației învătării, cu atât este mai scăzut nivelul de dezvoltare intelectuală la școlarul mic. Obiectivele cercetării:  Analiza reperelor teoretice asupra problemei motivației și mo-tivației învăţării.  Determinarea structurii sistemului motivațional școlar.  Identificarea factorilor de dezvoltare a motivației învătării și nivelului de dezvoltare intelectuală a școlarului mic.  Determinarea raportului dintre nivelul de dezvoltare intelectuală și nivelul de dezvoltare a motivației învăţării la școlarul mic.  Elaborarea concluziilor şi recomandărilor. Baza experimentală a fost constituită din 27 de elevi din clasa a III-a. P.Golu şi I. Golu condiserau că motivaţia învăţării face parte din conceptul larg de motivaţie şi se defineşte ca „totalitatea mobilurilor care susţin energetic, activează şi direcţionează desfăşurarea activităţi-lor de învăţare”[1, p. 353]. D. Sălăvăstru abordează problematica formelor motivaţiei învăţării, şi anume – motivaţia intrinsecă şi motivaţia extrinsecă, pe care le defi-neşte şi le caracterizează. Astfel, ,,motivaţia intrinsecă îşi are sursa în însăşi activitatea des-făşurată şi se satisface prin îndeplinirea acelei activităţi. Ea îl de-termină pe individ să participe la o activitate pentru plăcerea şi satisfacţia pe care aceasta i-o procură, fără a fi constrâns de factori exteriori” [2, p. 84]. Motivaţia extrinsecă ,,a cărei sursă se află în exteriorul individului şi a activităţii desfăşurate. Angajarea în activitate e văzută ca un mijloc de atingere a unor scopuri, şi nu ca un scop în sine”[2, p. 85]. După aplicarea chestionarului, obținem următoarele rezultate: După aplicarea testului pentru identificare a nivelului intelectual la copii, s-au obţinut următoarele rezultate: Rezultatele obtinute ne ajută să determinăm influența motivației în-vățării asupra dezvoltării intelectuale a școlarului mic. Cu cât este mai înaltă motivația învătării, cu atât este mai mare nivelul de dezvoltare intelectuală la școlarul mic. Elevii motivaţi sunt mai perseverenţi şi în-vaţă mai eficient. Motivaţia este una dintre cauzele pentru care elevul învaţă sau nu învaţă. În acelaşi timp însă, motivaţia poate fi efectul ac-tivităţii de învăţare. Cunoaşterea rezultatelor activităţii de învăţare (mai ales, când acestea sunt pozitive) susţine eforturile ulterioare ale elevului. Din satisfacţia iniţială de a fi învăţat, elevul îşi va dezvolta motivaţia de a învăţa mai mult. Aşadar, relaţia cauzală dintre motiva-ţie şi învăţare este una reciprocă. Motivaţia energizează învăţarea, iar învăţarea încununată de succes intensifică motivaţia.

Cerif XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'>
<cfResPubl>
<cfResPublId>ibn-ResPubl-146864</cfResPublId>
<cfResPublDate>2017</cfResPublDate>
<cfVol>SS, SJE</cfVol>
<cfStartPage>80</cfStartPage>
<cfISBN>978-9975-71-897-4.</cfISBN>
<cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/146864</cfURI>
<cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Influența motivației &icirc;nvățării asupra dezvoltării intelectuale a micului şcolar</cfTitle>
<cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Motivaţia pentru &icirc;nvăţare a reprezentat &icirc;ntotdeauna un subiect im-portant &icirc;n preocupările specialiştilor din psihologia educaţiei. Astăzi, poate mai mult ca oric&acirc;nd, este necesar să ne &icirc;ndreptăm atenţia asupra acestui fenomen, lu&acirc;nd &icirc;n considerare schimbările majore din societa-tea modernă, care au un impact considerabil asupra dezvoltării indivi-zilor. Cu toate acestea, literatura de specialitate nu ne oferă un răspuns explicit cu referire la influența motivației &icirc;nvățării asupra dezvoltării intelectuale a școlarului mic.&nbsp;Scopul cercetării date constă &icirc;n determinarea influenței motivației &icirc;nvăţării asupra dezvoltării intelectuale școlarului mic. Ipoteza cercetării: - motivația &icirc;nvăţării influențează asupra dezvoltării intelectuale la școlarul mic; - cu c&acirc;t este mai &icirc;naltă motivația &icirc;nvătării, cu at&acirc;t este mai mare nivelul de dezvoltare intelectuală la școlarul mic; - cu c&acirc;t este mai scăzut nivelul motivației &icirc;nvătării, cu at&acirc;t este mai scăzut nivelul de dezvoltare intelectuală la școlarul mic. Obiectivele cercetării:  Analiza reperelor teoretice asupra problemei motivației și mo-tivației &icirc;nvăţării.  Determinarea structurii sistemului motivațional școlar.  Identificarea factorilor de dezvoltare a motivației &icirc;nvătării și nivelului de dezvoltare intelectuală a școlarului mic.  Determinarea raportului dintre nivelul de dezvoltare intelectuală și nivelul de dezvoltare a motivației &icirc;nvăţării la școlarul mic.  Elaborarea concluziilor şi recomandărilor. Baza experimentală a fost constituită din 27 de elevi din clasa a III-a. P.Golu şi I. Golu condiserau că motivaţia &icirc;nvăţării face parte din conceptul larg de motivaţie şi se defineşte ca &bdquo;totalitatea mobilurilor care susţin energetic, activează şi direcţionează desfăşurarea activităţi-lor de &icirc;nvăţare&rdquo;[1, p. 353]. D. Sălăvăstru abordează problematica formelor motivaţiei &icirc;nvăţării, şi anume &ndash; motivaţia intrinsecă şi motivaţia extrinsecă, pe care le defi-neşte şi le caracterizează. Astfel, ,,motivaţia intrinsecă &icirc;şi are sursa &icirc;n &icirc;nsăşi activitatea des-făşurată şi se satisface prin &icirc;ndeplinirea acelei activităţi. Ea &icirc;l de-termină pe individ să participe la o activitate pentru plăcerea şi satisfacţia pe care aceasta i-o procură, fără a fi constr&acirc;ns de factori exteriori&rdquo; [2, p. 84]. Motivaţia extrinsecă ,,a cărei sursă se află &icirc;n exteriorul individului şi a activităţii desfăşurate. Angajarea &icirc;n activitate e văzută ca un mijloc de atingere a unor scopuri, şi nu ca un scop &icirc;n sine&rdquo;[2, p. 85]. După aplicarea chestionarului, obținem următoarele rezultate: După aplicarea testului pentru identificare a nivelului intelectual la copii, s-au obţinut următoarele rezultate: Rezultatele obtinute ne ajută să determinăm influența motivației &icirc;n-vățării asupra dezvoltării intelectuale a școlarului mic. Cu c&acirc;t este mai &icirc;naltă motivația &icirc;nvătării, cu at&acirc;t este mai mare nivelul de dezvoltare intelectuală la școlarul mic. Elevii motivaţi sunt mai perseverenţi şi &icirc;n-vaţă mai eficient. Motivaţia este una dintre cauzele pentru care elevul &icirc;nvaţă sau nu &icirc;nvaţă. &Icirc;n acelaşi timp &icirc;nsă, motivaţia poate fi efectul ac-tivităţii de &icirc;nvăţare. Cunoaşterea rezultatelor activităţii de &icirc;nvăţare (mai ales, c&acirc;nd acestea sunt pozitive) susţine eforturile ulterioare ale elevului. Din satisfacţia iniţială de a fi &icirc;nvăţat, elevul &icirc;şi va dezvolta motivaţia de a &icirc;nvăţa mai mult. Aşadar, relaţia cauzală dintre motiva-ţie şi &icirc;nvăţare este una reciprocă. Motivaţia energizează &icirc;nvăţarea, iar &icirc;nvăţarea &icirc;ncununată de succes intensifică motivaţia.</p></cfAbstr>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId>
<cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-81903</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
</cfResPubl>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-81903</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-81903-2</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Mandric</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Maria</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
</CERIF>