Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-23 15:27 |
![]() MANDRIC, Maria. Influența motivației învățării asupra dezvoltării intelectuale a micului şcolar. In: Sesiune naţională de comunicări ştiinţifice studenţeşti:: Ştiinţe sociale. Științe juridice și economice, 4-5 mai 2017, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2017, SS, SJE, pp. 80-82. ISBN 978-9975-71-897-4.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sesiune naţională de comunicări ştiinţifice studenţeşti: SS, SJE, 2017 |
||||||
Sesiunea "Sesiune naţională de comunicări ştiinţifice studenţeşti." Chişinău, Moldova, 4-5 mai 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 80-82 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Motivaţia pentru învăţare a reprezentat întotdeauna un subiect im-portant în preocupările specialiştilor din psihologia educaţiei. Astăzi, poate mai mult ca oricând, este necesar să ne îndreptăm atenţia asupra acestui fenomen, luând în considerare schimbările majore din societa-tea modernă, care au un impact considerabil asupra dezvoltării indivi-zilor. Cu toate acestea, literatura de specialitate nu ne oferă un răspuns explicit cu referire la influența motivației învățării asupra dezvoltării intelectuale a școlarului mic. Scopul cercetării date constă în determinarea influenței motivației învăţării asupra dezvoltării intelectuale școlarului mic. Ipoteza cercetării: - motivația învăţării influențează asupra dezvoltării intelectuale la școlarul mic; - cu cât este mai înaltă motivația învătării, cu atât este mai mare nivelul de dezvoltare intelectuală la școlarul mic; - cu cât este mai scăzut nivelul motivației învătării, cu atât este mai scăzut nivelul de dezvoltare intelectuală la școlarul mic. Obiectivele cercetării: Analiza reperelor teoretice asupra problemei motivației și mo-tivației învăţării. Determinarea structurii sistemului motivațional școlar. Identificarea factorilor de dezvoltare a motivației învătării și nivelului de dezvoltare intelectuală a școlarului mic. Determinarea raportului dintre nivelul de dezvoltare intelectuală și nivelul de dezvoltare a motivației învăţării la școlarul mic. Elaborarea concluziilor şi recomandărilor. Baza experimentală a fost constituită din 27 de elevi din clasa a III-a. P.Golu şi I. Golu condiserau că motivaţia învăţării face parte din conceptul larg de motivaţie şi se defineşte ca „totalitatea mobilurilor care susţin energetic, activează şi direcţionează desfăşurarea activităţi-lor de învăţare”[1, p. 353]. D. Sălăvăstru abordează problematica formelor motivaţiei învăţării, şi anume – motivaţia intrinsecă şi motivaţia extrinsecă, pe care le defi-neşte şi le caracterizează. Astfel, ,,motivaţia intrinsecă îşi are sursa în însăşi activitatea des-făşurată şi se satisface prin îndeplinirea acelei activităţi. Ea îl de-termină pe individ să participe la o activitate pentru plăcerea şi satisfacţia pe care aceasta i-o procură, fără a fi constrâns de factori exteriori” [2, p. 84]. Motivaţia extrinsecă ,,a cărei sursă se află în exteriorul individului şi a activităţii desfăşurate. Angajarea în activitate e văzută ca un mijloc de atingere a unor scopuri, şi nu ca un scop în sine”[2, p. 85]. După aplicarea chestionarului, obținem următoarele rezultate: După aplicarea testului pentru identificare a nivelului intelectual la copii, s-au obţinut următoarele rezultate: Rezultatele obtinute ne ajută să determinăm influența motivației în-vățării asupra dezvoltării intelectuale a școlarului mic. Cu cât este mai înaltă motivația învătării, cu atât este mai mare nivelul de dezvoltare intelectuală la școlarul mic. Elevii motivaţi sunt mai perseverenţi şi în-vaţă mai eficient. Motivaţia este una dintre cauzele pentru care elevul învaţă sau nu învaţă. În acelaşi timp însă, motivaţia poate fi efectul ac-tivităţii de învăţare. Cunoaşterea rezultatelor activităţii de învăţare (mai ales, când acestea sunt pozitive) susţine eforturile ulterioare ale elevului. Din satisfacţia iniţială de a fi învăţat, elevul îşi va dezvolta motivaţia de a învăţa mai mult. Aşadar, relaţia cauzală dintre motiva-ţie şi învăţare este una reciprocă. Motivaţia energizează învăţarea, iar învăţarea încununată de succes intensifică motivaţia. |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-146864</cfResPublId> <cfResPublDate>2017</cfResPublDate> <cfVol>SS, SJE</cfVol> <cfStartPage>80</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-71-897-4.</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/146864</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Influența motivației învățării asupra dezvoltării intelectuale a micului şcolar</cfTitle> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Motivaţia pentru învăţare a reprezentat întotdeauna un subiect im-portant în preocupările specialiştilor din psihologia educaţiei. Astăzi, poate mai mult ca oricând, este necesar să ne îndreptăm atenţia asupra acestui fenomen, luând în considerare schimbările majore din societa-tea modernă, care au un impact considerabil asupra dezvoltării indivi-zilor. Cu toate acestea, literatura de specialitate nu ne oferă un răspuns explicit cu referire la influența motivației învățării asupra dezvoltării intelectuale a școlarului mic. Scopul cercetării date constă în determinarea influenței motivației învăţării asupra dezvoltării intelectuale școlarului mic. Ipoteza cercetării: - motivația învăţării influențează asupra dezvoltării intelectuale la școlarul mic; - cu cât este mai înaltă motivația învătării, cu atât este mai mare nivelul de dezvoltare intelectuală la școlarul mic; - cu cât este mai scăzut nivelul motivației învătării, cu atât este mai scăzut nivelul de dezvoltare intelectuală la școlarul mic. Obiectivele cercetării: Analiza reperelor teoretice asupra problemei motivației și mo-tivației învăţării. Determinarea structurii sistemului motivațional școlar. Identificarea factorilor de dezvoltare a motivației învătării și nivelului de dezvoltare intelectuală a școlarului mic. Determinarea raportului dintre nivelul de dezvoltare intelectuală și nivelul de dezvoltare a motivației învăţării la școlarul mic. Elaborarea concluziilor şi recomandărilor. Baza experimentală a fost constituită din 27 de elevi din clasa a III-a. P.Golu şi I. Golu condiserau că motivaţia învăţării face parte din conceptul larg de motivaţie şi se defineşte ca „totalitatea mobilurilor care susţin energetic, activează şi direcţionează desfăşurarea activităţi-lor de învăţare”[1, p. 353]. D. Sălăvăstru abordează problematica formelor motivaţiei învăţării, şi anume – motivaţia intrinsecă şi motivaţia extrinsecă, pe care le defi-neşte şi le caracterizează. Astfel, ,,motivaţia intrinsecă îşi are sursa în însăşi activitatea des-făşurată şi se satisface prin îndeplinirea acelei activităţi. Ea îl de-termină pe individ să participe la o activitate pentru plăcerea şi satisfacţia pe care aceasta i-o procură, fără a fi constrâns de factori exteriori” [2, p. 84]. Motivaţia extrinsecă ,,a cărei sursă se află în exteriorul individului şi a activităţii desfăşurate. Angajarea în activitate e văzută ca un mijloc de atingere a unor scopuri, şi nu ca un scop în sine”[2, p. 85]. După aplicarea chestionarului, obținem următoarele rezultate: După aplicarea testului pentru identificare a nivelului intelectual la copii, s-au obţinut următoarele rezultate: Rezultatele obtinute ne ajută să determinăm influența motivației în-vățării asupra dezvoltării intelectuale a școlarului mic. Cu cât este mai înaltă motivația învătării, cu atât este mai mare nivelul de dezvoltare intelectuală la școlarul mic. Elevii motivaţi sunt mai perseverenţi şi în-vaţă mai eficient. Motivaţia este una dintre cauzele pentru care elevul învaţă sau nu învaţă. În acelaşi timp însă, motivaţia poate fi efectul ac-tivităţii de învăţare. Cunoaşterea rezultatelor activităţii de învăţare (mai ales, când acestea sunt pozitive) susţine eforturile ulterioare ale elevului. Din satisfacţia iniţială de a fi învăţat, elevul îşi va dezvolta motivaţia de a învăţa mai mult. Aşadar, relaţia cauzală dintre motiva-ţie şi învăţare este una reciprocă. Motivaţia energizează învăţarea, iar învăţarea încununată de succes intensifică motivaţia.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-81903</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-81903</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-81903-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2017T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Mandric</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Maria</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>