Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
504 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-06 13:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.017.93 (5) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 COJOCARU, Aurelia, BRAŞOVEANU, Rodion. Impactul psihoemoțional al educației moral-religioase în cadrul familiei, școlii și bisericii. In: Vector European, 2021, nr. 2, pp. 158-163. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2021-2.29 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 2 / 2021 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2021-2.29 | ||||||
CZU: 37.017.93 | ||||||
Pag. 158-163 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Persoana umană nu este o ființă statică, ea trebuie înțeleasă ca o ființă dinamică, în necontenită dezvoltare. Evoluția ei continuă privește atât structura psihologică (inteligență, caracter, emotivitate) şi infrastructura biologică (sau corpul) cât şi suprastructura socială (ori societatea). Sub unghi obiectual, ființa este atât cât se vede corpul. Din punct de vedere sufletesc însă, ființa nu se oprește nicicând la frontiera trupului. Suntem nu numai noi, ci şi familia în care ne-am născut, căsătoria pe care o întemeiem, meseria pe care o avem, clasa şi națiunea din care facem parte etc. Lucrarea de față vizează dezvoltarea personalității din perspectiva familiei, școlii şi Bisericii, ca factori fundamentali ai educației. Importanța unei astfel de teme constă în abordarea practică prin cercetarea fenomenului actual al educației din prisma factorilor amintiți. Interesul pentru această temă s-a născut din abordarea interdisciplinară psihologică şi teologică. Cele două domenii de cercetare au în comun problematica ființei umane, una accentuând rolul social al acesteia, cealaltă subliniindu-i dimensiunea spirituală. |
||||||
Cuvinte-cheie psihologie, spiritualitate, credinţă, dezvoltare, psychology, spirituality, faith, development |
||||||
|