Impactul psihoemoțional al educației moral-religioase în cadrul familiei, școlii și bisericii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
504 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 13:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.017.93 (5)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
COJOCARU, Aurelia, BRAŞOVEANU, Rodion. Impactul psihoemoțional al educației moral-religioase în cadrul familiei, școlii și bisericii. In: Vector European, 2021, nr. 2, pp. 158-163. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2021-2.29
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 2 / 2021 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Impactul psihoemoțional al educației moral-religioase în cadrul familiei, școlii și bisericii

Psychoemotional impact of moral-religious education in the family, school and Church

DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2021-2.29
CZU: 37.017.93

Pag. 158-163

Cojocaru Aurelia, Braşoveanu Rodion
 
Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 decembrie 2021


Rezumat

Persoana umană nu este o ființă statică, ea trebuie înțeleasă ca o ființă dinamică, în necontenită dezvoltare. Evoluția ei continuă privește atât structura psihologică (inteligență, caracter, emotivitate) şi infrastructura biologică (sau corpul) cât şi suprastructura socială (ori societatea). Sub unghi obiectual, ființa este atât cât se vede corpul. Din punct de vedere sufletesc însă, ființa nu se oprește nicicând la frontiera trupului. Suntem nu numai noi, ci şi familia în care ne-am născut, căsătoria pe care o întemeiem, meseria pe care o avem, clasa şi națiunea din care facem parte etc. Lucrarea de față vizează dezvoltarea personalității din perspectiva familiei, școlii şi Bisericii, ca factori fundamentali ai educației. Importanța unei astfel de teme constă în abordarea practică prin cercetarea fenomenului actual al educației din prisma factorilor amintiți. Interesul pentru această temă s-a născut din abordarea interdisciplinară psihologică şi teologică. Cele două domenii de cercetare au în comun problematica ființei umane, una accentuând rolul social al acesteia, cealaltă subliniindu-i dimensiunea spirituală.

The human person is not a static being, he must be understood as a dynamic being, in constant development. Its continuous evolution concerns both the psychological structure (intelligence, character, emotion) and biological infrastructure (or body) and the social superstructure (or society). From an objective angle, the being is as far as the body is seen. From the point of view of the soul, however, the being never stops at the frontier of the body. It is not only us, but also the family in which we were born, the marriage we have established, the profession we have, the class and the nation we belong to, etc. The present paper aims at the development of the personality from the perspective of the family, the school and the Church, as fundamental factors of education. The importance of such a topic lies in the practical approach by researching the current phenomenon of education in terms of the factors mentioned. The interest for this topic was born from the interdisciplinary psychological and theological approach. The two fields of research have in common the issue of the human being, one emphasizing its social role, the other emphasizing its spiritual dimension.

Cuvinte-cheie
psihologie, spiritualitate, credinţă, dezvoltare,

psychology, spirituality, faith, development