Atitudinile interpretative – autoritative în alfabetizarea emoțională
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
494 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 14:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.881 (129)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
OBOROCEANU, Viorica. Atitudinile interpretative – autoritative în alfabetizarea emoțională. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 2, pp. 87-92. ISBN 978-9975-76-312-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Atitudinile interpretative – autoritative în alfabetizarea emoțională

CZU: 372.881

Pag. 87-92

Oboroceanu Viorica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 1 decembrie 2021


Rezumat

Literatura pentru copii constituie o sursă inepuizabilă de exemple frumoase de comportamente oglindite în mici antiteze între personaje. Textele literare sunt trăite cu intensitate maximă, generează atitudini interpretative, sunt o construcție complexă de reacții afective raportate la sistemul de valori general-umane, orientează subiectul spre o anumită comportare vizavi de opera literară, devin un jongler al emoțiilor, cultivă încrederea, denotă cheia reușitei, încurajează cunoașterea sinelui și autocontrol, automotivează spre reușita socială, iar gestionarea propriilor emoții, recunoașterea punctelor tari sau slabe, înțelegerea faptului că nu suntem perfecți, trăsăturile pozitive și negative fiind cele care ne individualizează.

Children's literature is an inexhaustible source of beautiful examples of behaviors mirrored in small antitheses between characters. Literary texts are lived with maximum intensity, generate interpretive attitudes, are a complex construction of affective reactions related to the general-human value system, orient the subject towards a certain behavior towards the literary work, become a juggler of emotions, cultivate confidence, denote the key success, encourages self-knowledge and self-control, self-motivation towards social success, and managing one's emotions, recognizing strengths or weaknesses, understanding that we are not perfect, the positive and negative traits being those that individualize us.

Cuvinte-cheie
atitudini interpretative, Inteligenţa emoţională, text literar, empatie,

interpretive attitudes, emotional intelligence, literary text, empathy