Aplicarea metodelor interactive în studierea personalităților istorice în clasa a IV-a
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
383 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 00:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:93+373.3 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
GEOGRAFIE. BIOGRAFIE. ISTORIE (3859)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2026)
SM ISO690:2012
CODREANU, Aliona. Aplicarea metodelor interactive în studierea personalităților istorice în clasa a IV-a. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 2, pp. 41-48. ISBN 978-9975-76-312-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Aplicarea metodelor interactive în studierea personalităților istorice în clasa a IV-a

CZU: 37.016:93+373.3

Pag. 41-48

Codreanu Aliona
 
Liceul Teoretic „Miguel de Cervantes“, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2021


Rezumat

Educarea tinerii generaţii prin stabilirea calităţilor pe care ar trebui să le aibă o personalitate și prin oferirea de modele din istorie, precum şi din zilele noastre, este un deziderat modern, deoarece elevii la vârsta aceasta caută personalităţi pe care să le imite. Personalitățile istorice sunt persoanele, care au marcat istoria lumii și au oferit o privire de ansamblu asupra unor evenimente istorice majore, care și-au lăsat amprenta asupra lumii și au modelat-o pe cea în care trăim astăzi. Pentru caracterizarea unei personalităţi istorice este necesar: selectarea informaţiilor din manualele şcolare, dicţionare, lucrări cu caracter istoric ştiinţific etc. despre personalitatea care ne interesează; evidențierea evenimentelor principale din viaţa personalităţii date; plasarea informaţiilor colectate în ordine cronologică pe linia timpului; enumerarea ideilor principale care vor servi drept ghid pentru reflecţie; elaborarea planului de idei a prezentării generale a personalităţii istorice etc.

Educating the younger generation by establishing the qualities that a personality should have and by providing models from history as well as today is a modern desideratum, because students at this age are looking for personalities to imitate. Historical personalities are people who have marked the history of the world and provided an overview of major historical events, which have left their mark on the world and shaped the world in which we live today. For the characterization of a historical personality it is necessary: the selection of information from school textbooks, dictionaries, works with a scientific historical character, etc. about the personality that interests us; highlighting the main events in the life of the given personality; placing the information collected in chronological order on the timeline; listing the main ideas that will serve as a guide for reflection; elaboration of the plan of ideas of the general presentation of the historical personality, etc.

Cuvinte-cheie
istorie, personalitate istorică, metodă interactivă, elevi,

history, historical personality, interactive method, students