Factorul comunicării şi dezvoltarea copilului cu deficienţe psihice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
450 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 19:26
SM ISO690:2012
RACU, Aurelia, DANII, Nina. Factorul comunicării şi dezvoltarea copilului cu deficienţe psihice. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, p. 169.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Factorul comunicării şi dezvoltarea copilului cu deficienţe psihice

Communication factor and development of children with psychic disabilities


Pag. 169-169

Racu Aurelia, Danii Nina
 
 
 
Disponibil în IBN: 6 noiembrie 2021


Rezumat

Concepută ca unul dintre factorii lianţi ai oricărei comunităţi umane, dar şi ca un instrument de afirmare a individului în mediul social în care trăieşte şi activează, ca o proprietate fundamentală ce plasează omul în topul lumii vii, comunicarea constituie chintesenţa existenţei şi garantul progresului continuu al civilizaţiei umane. Dar problema capătă o acuitate deosebită atunci când vizează valorificarea potenţialului psihofizic al persoanelor cu dizabilităţi în vederea integrării lor ulterioare în societate. Fără a şti cum să ceară ajutorul de care au nevoie, cum să-şi exprime acordul sau dezacordul cu acţiunile adulţilor şi ale semenilor din preajmă, cum să-şi sonorizeze atitudinea faţă de evenimentele şi procesele din jurul său copilul cu probleme de intelect nu se va putea integra în societate şi, implicit, nu-şi va putea dezvolta şi valorifica potenţialul de care dispune sau pe care îl dobândeşte odată cu trecerea anilor. Abilitarea comunicaţională a copiilor cu dizabilităţi constituie un domeniu specific de abordare a problemei. Specialistul care se ocupă de abilitarea comunicaţională a persoanei cu devieri de dezvoltare va ţine cont de faptul că încă de la cele mai fragede vârste comunicarea are caracter personalizat, bazat pe interacţiunea strânsă dintre psihopedagog şi discipol, dintre adult şi copil. Psihopedagogii care lucrează cu acest contingent de copii, în afară de voinţă şi disponibilitate, mai au nevoie să-şi însuşească un întreg arsenal de metode şi procedee, capabile să-i abiliteze sub aspectul comunicării.

Conceived as one of the factors binders of any human community, but also as an instrument of affirmation of the individual in the social environment in which he lives and works as a fundamental property that places man among the living world, communication is the quintessence of existence and the guarantee continuous progress of human civilization. But the problem becomes more acute when the special psychophysical aimed at unlocking the potential of people with disabilities in their subsequent integration into society. Without knowing how to get the help they need, how to express agreement or disagreement with the actions of adults and peers from around how to vocalize attitude towards events and processes around him troubled kid intellect not will be able to integrate into society and therefore will not be able to develop and capitalize on its potential or it acquires with age. Enabling the communication of children with disabilities represents a specific field which need to be investigated. The specialist in charge of communicational empowerment of people with developmental deviations will take account of the fact that from the earliest age communication is custom character based on close interaction between pedagogue and pupil, between adult and child. Psychopedagogy working with this contingent of children out of will and availability, longer need to acquire an arsenal of methods and procedures, able to empower terms of communication.

Cuvinte-cheie
comunicare, deficienţă, comunitate umană, afirmare, individ, potențial psihofizic, atitudine, abilitate comunicațională, dizabilitate,

communication, human community, asserting, individual, psychophysical potential, attitude, communicative skills, disability