Articolul precedent |
Articolul urmator |
460 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-18 19:26 |
SM ISO690:2012 RACU, Aurelia, DANII, Nina. Factorul comunicării şi dezvoltarea copilului cu deficienţe psihice. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, p. 169. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 169-169 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Concepută ca unul dintre factorii lianţi ai oricărei comunităţi umane, dar şi ca un instrument de afirmare a individului în mediul social în care trăieşte şi activează, ca o proprietate fundamentală ce plasează omul în topul lumii vii, comunicarea constituie chintesenţa existenţei şi garantul progresului continuu al civilizaţiei umane. Dar problema capătă o acuitate deosebită atunci când vizează valorificarea potenţialului psihofizic al persoanelor cu dizabilităţi în vederea integrării lor ulterioare în societate. Fără a şti cum să ceară ajutorul de care au nevoie, cum să-şi exprime acordul sau dezacordul cu acţiunile adulţilor şi ale semenilor din preajmă, cum să-şi sonorizeze atitudinea faţă de evenimentele şi procesele din jurul său copilul cu probleme de intelect nu se va putea integra în societate şi, implicit, nu-şi va putea dezvolta şi valorifica potenţialul de care dispune sau pe care îl dobândeşte odată cu trecerea anilor. Abilitarea comunicaţională a copiilor cu dizabilităţi constituie un domeniu specific de abordare a problemei. Specialistul care se ocupă de abilitarea comunicaţională a persoanei cu devieri de dezvoltare va ţine cont de faptul că încă de la cele mai fragede vârste comunicarea are caracter personalizat, bazat pe interacţiunea strânsă dintre psihopedagog şi discipol, dintre adult şi copil. Psihopedagogii care lucrează cu acest contingent de copii, în afară de voinţă şi disponibilitate, mai au nevoie să-şi însuşească un întreg arsenal de metode şi procedee, capabile să-i abiliteze sub aspectul comunicării. |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare, deficienţă, comunitate umană, afirmare, individ, potențial psihofizic, atitudine, abilitate comunicațională, dizabilitate, communication, human community, asserting, individual, psychophysical potential, attitude, communicative skills, disability |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-141469</doi_batch_id> <timestamp>1715144100</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>idsi@asm.md</email_address> </depositor> </head> <body> <collection> <collection_metadata> <full_title>The contemporary issues of the socio-humanistic sciences</full_title> </collection_metadata> <collection_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2015</year> </publication_date> </collection_issue> <collection_article publication_type='full_text'><titles> <title>Factorul comunicării şi dezvoltarea copilului cu deficienţe psihice</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Aurelia</given_name> <surname>Racu</surname> </person_name> <person_name sequence='additional' contributor_role='author'> <given_name>Nina</given_name> <surname>Danii</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2015</year> </publication_date> <pages> <first_page>169</first_page> <last_page>169</last_page> </pages> </collection_article> </collection> </body> </doi_batch>