Formarea culturii comunicării la lecțiile de limbă și literatură română în baza valorificării competenței de comunicare orală
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
436 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 21:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:811.135.1+821.135.1 (10)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087)
SM ISO690:2012
ZGARDAN-CRUDU, Aliona, COROPCEANU, Aliona. Formarea culturii comunicării la lecțiile de limbă și literatură română în baza valorificării competenței de comunicare orală. In: Revistă de știinţe socioumane , 2021, nr. 2(48), pp. 15-24. ISSN 1857-0119. DOI: https://doi.org/10.46727/jshs.2021.v48.i2.p15-24
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 2(48) / 2021 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Formarea culturii comunicării la lecțiile de limbă și literatură română în baza valorificării competenței de comunicare orală

The formation of communication culture within the Romanian lessons on the basis of valorisation of the oral communication competence

DOI:https://doi.org/10.46727/jshs.2021.v48.i2.p15-24
CZU: 37.016:811.135.1+821.135.1

Pag. 15-24

Zgardan-Crudu Aliona1, Coropceanu Aliona2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Liceul de Creativitate şi Inventică „Prometeu-Prim”
 
 
Disponibil în IBN: 17 septembrie 2021


Rezumat

Competența de comunicare orală este una dintre competențele esențiale pe care le formează școala, un rol aparte revenindu-i, în acest sens, profesorului de limbă și literatură română. Or, această competență se formează în mod special la lecțiile de limbă și literatură română, prin valorificarea metodelor și tehnicilor de lucru interactive, prin implicarea profesională plenară a profesorului de limbă și literatură română și a elevilor în activitatea de predare-învățare. Această competență este probată de cunoașterea și utilizarea în procesul comunicării, de către elevi, a limbii literare, ținându-se cont de cultura comunicării. O metodă alternativă de predare-învățare, eficientă, îndrăgită de elevi, în contextul formării competenței de comunicare orală, este proiectul. Atuurile proiectului rezidă în faptul că elevii sunt puși în situația de a căuta, de a descoperi, de a comunica corect, constructiv, interesant, ceea ce contribuie la formarea competenței de comunicare orală.

The oral communication competence is one of the most important competence developed by school, thus, the teacher of Romanian language and literature is responsible for. However, this competence is formed mainly within the Romanian lessons, by means of valorisation of interactive work methods and techniques, by plenary professional engagement of both the teacher of Romanian and the pupils in the teaching and learning activity. This competence is proved by pupils’ knowledge and application during the process of communication of the literary language, taking into account the culture of communication. In the context of formation of the oral communication competence, the project (PBL), popular with pupils, is an efficient alternative teaching and learning method. The advantages of the PBL lie in the fact that students find themselves in the situation to seek, to discover, to communicate correctly, meaningfully and interestingly so all that contribute to the formation of the oral communication competence.

Cuvinte-cheie
comunicare, competenţă de comunicare, competența de comunicare orală, cultura comunicării, proiect, lapbook,

communication, the competence of communication, the oral communication competence, the culture of communication, the project (PBL), lapbook