Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
449 34 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-02 21:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.036:821.135.1.09-34 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087) |
SM ISO690:2012 PAGA, Teodora-Doina. Formarea competenței lectorale la elvii din cilcul primar prin intermediul basmului. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2021, nr. 5(145), pp. 97-100. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4888850 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(145) / 2021 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4888850 | ||||||
CZU: 373.3.036:821.135.1.09-34 | ||||||
Pag. 97-100 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol este abordat procesul lecturii, din punct de vedere teoretic. Se insistă pe modul de formare a competenței lectorale propus de unii cercetători în domeniu (Vlad Pîslaru, Paul Cornea, Maria Hadîrcă, Nicolae Manolescu, Constantin Schiopu). Se specifică importanța basmului, ca specie a literaturii pentru copii, în formarea competenței literar-artistice la elevii din ciclul primar, se insistă pe importanța metodelor aplicate de către profesor în vederea stimulării interesului pentru lectura basmului și se dau exemple de metode activ-participative care se pot aplica la clasă, în vederea stimulării interesului pentru lectură. |
||||||
Cuvinte-cheie lectură, competenţă, competenţă literară, text literar, basm, metode active, reading, competence, Literary competence, literary text, fairy tale, active methods |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-132347</doi_batch_id> <timestamp>1714178721</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>idsi@asm.md</email_address> </depositor> <registrant>Universitatea de Stat din Moldova</registrant> </head> <body> <journal> <journal_metadata> <full_title>Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)</full_title> <issn media_type='print'>18572103</issn> </journal_metadata> <journal_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <issue>5(145)</issue> </journal_issue> <journal_article publication_type='full_text'><titles> <title>Formarea competenței lectorale la elvii din cilcul primar prin intermediul basmului</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Teodora-Doina</given_name> <surname>Paga</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <pages> <first_page>97</first_page> <last_page>100</last_page> </pages> <doi_data> <doi>10.5281/zenodo.4888850</doi> <resource>http://www.crossref.org/</resource> </doi_data> </journal_article> </journal> </body> </doi_batch>