Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
596 36 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-09 19:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3:374.7 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211) |
SM ISO690:2012 BLÂNDUL, Valentin Cosmin. Fundamente psihopedagogice ale educației adulților în contextul învățământului non-formal. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2021, nr. 5(145), pp. 10-17. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4883208 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(145) / 2021 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4883208 | ||||||
CZU: 37.015.3:374.7 | ||||||
Pag. 10-17 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Problema educaţiei adulţilor a reprezentat una dintre cele mai importante provocări cu care s-au confruntat sistemele educaţionale din diferite ţări ale lumii. Pe de o parte, acest lucru a fost determinat de progresul informaţional, tehnologic, cultural, dar şi al aspiraţiilor, fapt ce a făcut ca tot mai mulţi oameni să îşi dorească să aprofundeze studiile formale obli-gatorii. Pe de altă arte, pentru a face faţă competiţiei din ce în ce mai intense, mulţi oameni au fost nevoiţi să se perfec-ţioneze în domeniile lor de activitate. Însă, adulţii nu mai învaţă la fel ca şi copiii, ceea ce înseamnă că strategiile didac-tice utilizate în cazul lor trebuie să fie oarecum diferite de cele din şcoli. Astfel, un loc aparte în formarea adulţilor îl are educaţia non-formală, mult mai flexibilă şi adaptată atât nevoilor lor educaţionale, cât şi particularităţilor de învăţare ale acestor persoane. În acest studiu ne propunem să facem o analiză a specificului de învăţare la vârsta adultă şi să identi-ficăm locul şi rolul strategiilor didactice non-formale pentru reuşita întregului proces educaţional. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţia adulţilor, învăţământ non-formal, învățământ formal, fundamente psihopedagogice, moti-vația învățării, adult education, non-formal education, formal education, psycho-pedagogical foundations, learning motivation |
||||||
|