Coordonate ale evaluării școlare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
261 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-25 14:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.26 (149)
Educație (14076)
SM ISO690:2012
MÎRZENCO, Tatiana. Coordonate ale evaluării școlare. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 2, pp. 109-118. ISBN 978-9975-46-422-2. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.18, Partea 2, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Coordonate ale evaluării școlare

CZU: 371.26

Pag. 109-118

Mîrzenco Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2021


Rezumat

The evaluation appears not as an activity added to the teaching-learning process but as an integral part of the learning process. Critical evaluation, being an actuality in the teachinglearning process, which resides in the improvement of the results obtained individually or in a group, contributing to the motivation for learning. The authentic evaluation approach envisages training the assessment of functional competencies necessary for the student alive. So between teaching, learning and evaluation there is a dynamic interdependence whose relations or relationships tend to crystallize into interdependence: formative-forming-self-forming.

În articolul de față, evaluarea apare nu ca o activitate supraadăugată procesului de predare-învățare, ci ca o parte integrantă a procesului de învățământ. Evaluarea criterială, fiind o actualitate în procesul de predare-învățare, care rezidă în îmbunătăţirea rezultatelor obţinute individual sau în grup, contribuie la motivarea pentru învăţare. Abordarea de evaluare autentică are în vedere formarea – evaluarea de competenţe funcţionale necesare elevului în viaţă. Între predare, învăţare şi evaluare există o interdependenţă dinamică, care tinde să se cristalizeze într-o interdependenţă formativ-formatoare-autoformatoare.

Cuvinte-cheie
evaluation, critical evaluation, self, genuine evaluation.,

evaluare, evaluare criterială, autoevaluare, evaluarea autentică.