Adaptarea familiei la diagnosticul de retard mental sever
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
275 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-08 18:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.4 (57)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606)
SM ISO690:2012
HÎRLEA, Nicoleta-Madalina. Adaptarea familiei la diagnosticul de retard mental sever. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 3, pp. 190-196. ISBN 978-9975-46-423-9.. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.18, Partea 3, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Adaptarea familiei la diagnosticul de retard mental sever

CZU: 376.4

Pag. 190-196

Hîrlea Nicoleta-Madalina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2021


Rezumat

This article aims to analyze data to identify that factors that can affect a good/poor parent`s adaptation to a severe disability of their child by studying articles that are addressed to parental stres in families with an dizability child. The main results indicate that family adapts to parental support, followed by social cohesion and adaptability [11]. It is concluded that parental support is the most important factor in adapting the family to the deciciency of a child. These data confirm the usefulness of multifactorial approaches and may be the support of parental intervention programsat different levels.

Acest articol analizează date din literatura de specialitate cu privire la identificarea factorilor ce pot inflența o bună/rea adaptare a părinților la dizabilitatea severă a unui copil. Acest lucru se realizează prin studierea lucrărilor care au abordat stresul parental provocat de apariția în familie a unui copil cu dizabilități. Principalele rezultate indică faptul că familia se adaptează în funcție de suportul parental, urmat de suportul social, coeziune și adaptabilitate. Se concluzionează că sprijinul parental este cel mai important factor în ceea ce privește adaptarea familiei la deficiența unui copil. Aceste date confirmă utilitatea abordărilor multifactoriale și pot fi sprijinul unor programe de intervenție pentru părinți pe diferite niveluri.

Cuvinte-cheie
family, child, disability, stress, adaptation.,

familie, copil, dizabilitate, stres, adaptare.