Premise ale formării competenţelor literar-artistice ale elevilor din clasele primare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
421 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 21:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3 (782)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
PAGA, Doina. Premise ale formării competenţelor literar-artistice ale elevilor din clasele primare. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 1, pp. 196-206. ISBN 9975-46-421-1. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.18, Partea 1, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Premise ale formării competenţelor literar-artistice ale elevilor din clasele primare

CZU: 373.3

Pag. 196-206

Paga Doina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 iunie 2021


Rezumat

The article deals with the problem of the formation of the literary-artistic skills of primary school pupils, insisting on a number of determinant premises of this process, namely: the knowledge of the small student of a code system and the experience of trans-textuality, memory, thinking, learner's interest in learning and text reading, artistic reception, etc. It refers to a series of theories and ideas belonging to notorious names in the field of psychology (J. Piajet, A. Cosmovici, L. Iacob, T. Creţu), the theory of reading (P. Cornea), the theory and methodology of literary- artistic (V. Pâslaru, C. Şchiopu, M. Zlate, etc).

În articol este abordată problema formării competenţelor literar-artistice ale elevilor din clasele primare, insistându-se pe un șir de premise determinante ale acestui proces, și anume: cunoaşterea de către elevul mic a unui sistem de coduri şi experienţa transtextualităţii, dezvoltarea memoriei, a gândirii, a interesului elevului pentru învățare și pentru lectura textului, receptarea artistică etc. Se face referință la un șir de teorii și idei aparținând unor nume notorii din domeniul psihologiei (J. Piajet, A. Cosmovici, L. Iacob, T. Crețu), al teoriei lecturii (P. Cornea), al teoriei și metodologiei educației literar-artistice (V. Pâslaru, C. Șchiopu, M. Zlate etc).

Cuvinte-cheie
communication skills, language skills, prerequisites, reading text, reception, literary and artistic competence.,

competenţă de comunicare, competenţă lingvistică, premise, lectură, text, receptare, competență literar-artistică.