Tehnicile actoricești: vectorul transcendenţei
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
339 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-04 22:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.028 (28)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
CATEREVA, Irina. Tehnicile actoricești: vectorul transcendenţei. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 136-141. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Tehnicile actoricești: vectorul transcendenţei

Acting techniques: the vector of transcendense

CZU: 792.028

Pag. 136-141

Catereva Irina
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 26 mai 2021


Rezumat

Încă din Grecia Antică, de-a lungul întregii istorii a teatrului, tehnicile actoriceşti au evoluat, s-a extins diversitatea şi componentele lor, s-au schimbat sarcinile de lucru. Odată cu apariţia teatrului regizoral la începutul secolului trecut, a început şi o nouă rundă în dezvoltarea tehnicilor actoriceşti. Acestea s-au perfecţionat în funcţie de perioada istorică, de tipul teatrului, de accentul estetic, de modul existenţei scenice a actorului. Mai mulţi militanţi din lumea teatrului şi-au croit propriile căi către transcendentalitatea lor: K. Stanislavski, V. Meyerhold, M. Cehov, L. Strasberg, S. Adler, A. Bogart şi alţii

Since Ancient Greece, the acting techniques have evolved throughout the history of the theatre, the diversity and components have expanded, the working tasks have changed. With the advent of the directoral theatre at the beginning of last century a new round of developing acting techniques has begun. They have been perfected according to the historical period, the type of theatre, the aesthetic accent, the model of the actor’s stage existence. Diff erent fi gures from the theatre world have made their own paths to their transcendentality: K. Stanislavsky, V. Meyerhold, M. Chekhov, L. Strasberg, S. Adler, A. Bogart and others.

Cuvinte-cheie
tehnică actoricească, teatru transcendental, psihotehnica, biomecanica, metodă, Puncte de vedere,

acting technique, transcendental theatre, psychotechnique, biomechanics, Method, viewpoints