Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-08 19:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.028 (28) |
Театр. Сценическое искусство. Драматические представления (524) |
![]() CATEREVA, Irina. Tehnicile actoricești: vectorul transcendenţei. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 136-141. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 792.028 | ||||||
Pag. 136-141 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Încă din Grecia Antică, de-a lungul întregii istorii a teatrului, tehnicile actoriceşti au evoluat, s-a extins diversitatea şi componentele lor, s-au schimbat sarcinile de lucru. Odată cu apariţia teatrului regizoral la începutul secolului trecut, a început şi o nouă rundă în dezvoltarea tehnicilor actoriceşti. Acestea s-au perfecţionat în funcţie de perioada istorică, de tipul teatrului, de accentul estetic, de modul existenţei scenice a actorului. Mai mulţi militanţi din lumea teatrului şi-au croit propriile căi către transcendentalitatea lor: K. Stanislavski, V. Meyerhold, M. Cehov, L. Strasberg, S. Adler, A. Bogart şi alţii |
||||||
Cuvinte-cheie tehnică actoricească, teatru transcendental, psihotehnica, biomecanica, metodă, Puncte de vedere, acting technique, transcendental theatre, psychotechnique, biomechanics, Method, viewpoints |
||||||
|