Tehnicile actoricești: vectorul transcendenţei
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
390 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-08 19:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.028 (28)
Театр. Сценическое искусство. Драматические представления (524)
SM ISO690:2012
CATEREVA, Irina. Tehnicile actoricești: vectorul transcendenţei. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 136-141. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Tehnicile actoricești: vectorul transcendenţei

Acting techniques: the vector of transcendense

CZU: 792.028

Pag. 136-141

Catereva Irina
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 26 mai 2021


Rezumat

Încă din Grecia Antică, de-a lungul întregii istorii a teatrului, tehnicile actoriceşti au evoluat, s-a extins diversitatea şi componentele lor, s-au schimbat sarcinile de lucru. Odată cu apariţia teatrului regizoral la începutul secolului trecut, a început şi o nouă rundă în dezvoltarea tehnicilor actoriceşti. Acestea s-au perfecţionat în funcţie de perioada istorică, de tipul teatrului, de accentul estetic, de modul existenţei scenice a actorului. Mai mulţi militanţi din lumea teatrului şi-au croit propriile căi către transcendentalitatea lor: K. Stanislavski, V. Meyerhold, M. Cehov, L. Strasberg, S. Adler, A. Bogart şi alţii

Since Ancient Greece, the acting techniques have evolved throughout the history of the theatre, the diversity and components have expanded, the working tasks have changed. With the advent of the directoral theatre at the beginning of last century a new round of developing acting techniques has begun. They have been perfected according to the historical period, the type of theatre, the aesthetic accent, the model of the actor’s stage existence. Diff erent fi gures from the theatre world have made their own paths to their transcendentality: K. Stanislavsky, V. Meyerhold, M. Chekhov, L. Strasberg, S. Adler, A. Bogart and others.

Cuvinte-cheie
tehnică actoricească, teatru transcendental, psihotehnica, biomecanica, metodă, Puncte de vedere,

acting technique, transcendental theatre, psychotechnique, biomechanics, Method, viewpoints

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Catereva, I.</creatorName>
<affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Tehnicile actoricești: vectorul transcendenţei</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2021</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1408</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>tehnică actoricească</subject>
<subject>teatru transcendental</subject>
<subject>psihotehnica</subject>
<subject>biomecanica</subject>
<subject>metodă</subject>
<subject>Puncte de vedere</subject>
<subject>acting technique</subject>
<subject>transcendental theatre</subject>
<subject>psychotechnique</subject>
<subject>biomechanics</subject>
<subject>Method</subject>
<subject>viewpoints</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>792.028</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2021-05-06</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>&Icirc;ncă din Grecia Antică, de-a lungul &icirc;ntregii istorii a teatrului, tehnicile actoriceşti au evoluat, s-a extins diversitatea şi componentele lor, s-au schimbat sarcinile de lucru. Odată cu apariţia teatrului regizoral la &icirc;nceputul secolului trecut, a &icirc;nceput şi o nouă rundă &icirc;n dezvoltarea tehnicilor actoriceşti. Acestea s-au perfecţionat &icirc;n funcţie de perioada istorică, de tipul teatrului, de accentul estetic, de modul existenţei scenice a actorului. Mai mulţi militanţi din lumea teatrului şi-au croit propriile căi către transcendentalitatea lor: K. Stanislavski, V. Meyerhold, M. Cehov, L. Strasberg, S. Adler, A. Bogart şi alţii</p></description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Since Ancient Greece, the acting techniques have evolved throughout the history of the theatre, the diversity and components have expanded, the working tasks have changed. With the advent of the directoral theatre at the beginning of last century a new round of developing acting techniques has begun. They have been perfected according to the historical period, the type of theatre, the aesthetic accent, the model of the actor&rsquo;s stage existence. Diff erent fi gures from the theatre world have made their own paths to their transcendentality: K. Stanislavsky, V. Meyerhold, M. Chekhov, L. Strasberg, S. Adler, A. Bogart and others.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>