Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
448 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-01 22:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013 (470) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 CALLO, Tatiana. Mandatul social al abordării holistice/integralizate în învățare. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 1(69), pp. 20-27. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.02 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 1(69) / 2021 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.02 | ||||||
CZU: 37.013 | ||||||
Pag. 20-27 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Elementele specifice în planul ontologic al socialului reclamă abordarea holistică a proceselor sociale, dar şi a celor educaţionale. Dihotomia parte-întreg ca relaţie de complementaritate pune problema specificului integralizării învăţării, pornind de la finalitatea educaţiei, marcată de formarea competenţelor-cheie, consemnate de cunoştinţe, capacităţi, atitudini. Statutul actual al integralizării, al acţiunii de a face ca ceva să fie întreg, complet, foarte complex, generează un şir de renovări, printre care se înscrie şi problematica articolului de faţă, axată pe ideea necesităţii unui model al integralizării bio- (sau eco-) funcţionale, desemnând un proces util elevului în sensul vieţii lui reale sau al ambianţei lui concrete. |
||||||
Cuvinte-cheie holism, parte-întreg, relaţie, integralizare, competenţe-cheie, conținut, intersecţie disciplinară, întregi-sumă, întregi-produs, bio- (sau eco-) funcţional, holism, whole-part, relationship, integration, key competencies, content, disciplinary intersection, whole-sum, whole-product, bio- (or eco-) functional |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Callo, T.M.</dc:creator> <dc:date>2021-04-12</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Elementele specifice în planul ontologic al socialului reclamă abordarea holistică a proceselor sociale, dar şi a celor educaţionale. Dihotomia parte-întreg ca relaţie de complementaritate pune problema specificului integralizării învăţării, pornind de la finalitatea educaţiei, marcată de formarea competenţelor-cheie, consemnate de cunoştinţe, capacităţi, atitudini. Statutul actual al integralizării, al acţiunii de a face ca ceva să fie întreg, complet, foarte complex, generează un şir de renovări, printre care se înscrie şi problematica articolului de faţă, axată pe ideea necesităţii unui model al integralizării bio- (sau eco-) funcţionale, desemnând un proces util elevului în sensul vieţii lui reale sau al ambianţei lui concrete.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>The specific elements in the ontological planning of the social require the holistic approach of the social process, but also of the educational ones. The whole-part dichotomy as a relationship of complementarity raises the issue of the specificity of learning integration, starting from the educational purpose, marked by the formation of key competencies, recorded by knowledge, skills, attitudes. The current status of integration, of the action to make something full, complete, very complex, generates a series of renovations, including the issue of this article, focused on the idea of the need for a model of bio- (or eco-) functional integration, designating a useful process for the student in the sense of his real life or his concrete environment.</p></dc:description> <dc:identifier>10.52387/1811-5470.2021.1.02</dc:identifier> <dc:source>Univers Pedagogic 69 (1) 20-27</dc:source> <dc:subject>holism</dc:subject> <dc:subject>parte-întreg</dc:subject> <dc:subject>relaţie</dc:subject> <dc:subject>integralizare</dc:subject> <dc:subject>competenţe-cheie</dc:subject> <dc:subject>conținut</dc:subject> <dc:subject>intersecţie disciplinară</dc:subject> <dc:subject>întregi-sumă</dc:subject> <dc:subject>întregi-produs</dc:subject> <dc:subject>bio- (sau eco-) funcţional</dc:subject> <dc:subject>holism</dc:subject> <dc:subject>whole-part</dc:subject> <dc:subject>relationship</dc:subject> <dc:subject>integration</dc:subject> <dc:subject>key competencies</dc:subject> <dc:subject>content</dc:subject> <dc:subject>disciplinary intersection</dc:subject> <dc:subject>whole-sum</dc:subject> <dc:subject>whole-product</dc:subject> <dc:subject>bio- (or eco-) functional</dc:subject> <dc:title>Mandatul social al abordării holistice/integralizate în învățare</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>