Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
874 164 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-02 22:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.07:005.73 (3) |
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (200) |
Management organizațional (OM) (147) |
SM ISO690:2012 CĂLIN, Iuliana. Cultura organizaţională a şcolii – expresie a stilului de conducere eficient. In: Revistă de știinţe socioumane , 2020, nr. 3(46), pp. 111-118. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | ||||||
Numărul 3(46) / 2020 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | ||||||
|
||||||
CZU: 37.07:005.73 | ||||||
Pag. 111-118 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul abordează conceptul de „cultură organizațională”, rolul pe are îl are aceasta în procesul de conducere, direcția pe care o imprimă stilului de conducere, înglobând valori organizaționale și principii comune specifice. Cultura organizațională definește stilul de a acționa al managerului în cadrul organizației școlare, favorizând schimbarea sau împiedicând-o prin rezistență, ca urmare a anumitor factori. Normativitatea culturii organizaționale este dată de marcarea unui stil de conducere a școlii de tip democratic-participativ, de interes și participare în procesul decizional al școlii, de formarea continuă a cadrelor didactice, de responsabilități definite într-un sistem planificat și organizat. |
||||||
Cuvinte-cheie cultura organizaţională, cultură managerială, perfecţionare, stil managerial, organizational culture, managing culture, perfecting, managing style |
||||||
|