Articolul precedent |
Articolul urmator |
1097 274 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-20 13:45 |
SM ISO690:2012 SANDA, Olguţa. Inteligenţa emoţională în succesul şcolar. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 544-548. ISBN 978-9975-46-480-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020 | ||||||
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv" Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
Pag. 544-548 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Omul este o fiinţă complexă, iar nevoia de a comunica, de a transmite sau de a primi semnale, mesaje (informaţii, idei, sentimente) este o trăsătură fundamentală a sa, ea îi defineşte viaţa, îi coordonează acţiunile, organizarea socială, îi condiţionează întreaga evoluţie. Evoluţia culturii şi a civilizaţiei, a omului însuşi, ca fiinţă superioară conduce la evoluţia conceptului de inteligenţă emoţională şi este legată implicit de evoluţia procesului de comunicare, a relaţiilor interpersonale, de multiplicarea şi diversificarea modurilor şi mijloacelor de comunicare. Trăind într-o societate în continuă schimbare eficienţa şcolarului mic este determinată nu doar de coeficientul de inteligenţă (capacitatea de asimilare a cunoştinţelor, priceperilor şi deprinderilor), dar şi de anumite competenţe emoţionale cu ajutorul cărora elevul va trebui să se orienteze şi să se integreze în mediul socioeducațional . Inteligenţa emoţională (EQ) desemnează măsura în care simţi, comunici şi descrii propriile emoţii, capacitatea de a le identifica, asuma, gestiona şi nu în ultimul rând, gradul în care le înţelegi şi eşti orientat să înveţi din acestea. |
||||||
Cuvinte-cheie succes, Inteligenţa emoţională, emoţie, sănătate mintală |
||||||
|