Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
375 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-05-27 10:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:811.133.1+37.02:821.133.1 (1) |
Probleme generale de didactică și metodică (1236) |
Limbi galo-romanice (Limba franceză) (248) |
Literatură galo-romanică (Literatură franceză) (103) |
SM ISO690:2012 PUȚUNTEAN, Nina. Conceptul de lectură literară în optica didacticienilor francezi. In: Artă şi Educaţie Artistică , 2016, nr. 1(27), pp. 31-38. ISSN 1857-0445. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Artă şi Educaţie Artistică | ||||||
Numărul 1(27) / 2016 / ISSN 1857-0445 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:811.133.1+37.02:821.133.1 | ||||||
Pag. 31-38 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
“Literary reading”, along with the more recent “literature didactics” and “reading didactics”, marks the most important area of artistic-aesthetic education, which, since the 80s of the XXth century, is designated by the term “literary-artistic education”. In order to study scientifically the development of students’ literary axiology in the context of foreign language learning based on literary texts, the author examines the key terms of LAE highlighting the connection points between the traditional and modern concepts of literature in school. |
||||||
Cuvinte-cheie literary-artistic education, teaching process, literary reading, literature didactics, literary axiology |
||||||
|