Conceptul de lectură literară în optica didacticienilor francezi
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
346 3
Ultima descărcare din IBN:
2021-05-27 10:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:811.133.1+37.02:821.133.1 (1)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1215)
Галло-романские языки (245)
Художественная литература на галло-романских языках (99)
SM ISO690:2012
PUȚUNTEAN, Nina. Conceptul de lectură literară în optica didacticienilor francezi. In: Artă şi Educaţie Artistică , 2016, nr. 1(27), pp. 31-38. ISSN 1857-0445.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Artă şi Educaţie Artistică
Numărul 1(27) / 2016 / ISSN 1857-0445

Conceptul de lectură literară în optica didacticienilor francezi

The concept of literary reading in the opinion of french didacticians

CZU: 37.02:811.133.1+37.02:821.133.1

Pag. 31-38

Puțuntean Nina12
 
1 Universitatea Agrară de Stat din Moldova,
2 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 10 ianuarie 2021


Rezumat

“Literary reading”, along with the more recent “literature didactics” and “reading didactics”, marks the most important area of artistic-aesthetic education, which, since the 80s of the XXth century, is designated by the term “literary-artistic education”. In order to study scientifically the development of students’ literary axiology in the context of foreign language learning based on literary texts, the author examines the key terms of LAE highlighting the connection points between the traditional and modern concepts of literature in school.

Cuvinte-cheie
literary-artistic education, teaching process, literary reading, literature didactics, literary axiology