Articolul precedent |
Articolul urmator |
513 54 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-08 14:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.06:316.485.6 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2143) |
Procese sociale. Dinamică socială (590) |
SM ISO690:2012 ADĂSCĂLIŢEI, Andra-Mirabela. Repere conceptuale și metodologice ale strategiilor de rezolvare a conflictelor ȋn mediul școlar. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 145-150. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3.06:316.485.6 | ||||||
Pag. 145-150 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article highlights some conceptual and methodological aspects of conflict resolution strategies in the school environment. Depending on the type of personality, we can deduce their characteristics in the approach to communication and conflict resolution. Conflict resolution education, which takes place worldwide, presents a series of principles, which are currently being implemented in the educational systems of the Republic of Moldova and Romania. In the literature, there are empirical investigations related to negotiation, mediation, arbitrariness, but we propose the use of persuasive communication as a strategy for resolving conflicts, a level that offers significant promises that schools can fulfill their mission to contribute to the development of harmonious personalities. of students. |
||||||
Cuvinte-cheie conflict, conflict resolution, strategy, persuasive communication |
||||||
|