Articolul precedent |
Articolul urmator |
464 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 12:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2/.3.015.3 (4) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 CLICHICI, Veronica. Factori psihopedagogici ai continuității în educația timpurie și învățământ primar. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2020, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2020, Vol.7, Partea 2, pp. 34-37. ISBN 978-9975-88-060-2. ISSN ISSN 2587-3563 E-ISSN 2587-3571. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.7, Partea 2, 2020 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 5 iunie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2/.3.015.3 | ||||||
Pag. 34-37 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article reflects research approaches on continuity in early education and primary education. The new changes in the process of national curricular development reform in both Early Education and Primary Education aim at implementing the principle of continuity. Here are a scientifically presented set of conceptual definitions of continuity. At the same time, the psycho-pedagogical characteristics of the preschooler and the young schoolchild are described. Thus, the process of continuity is determined by the preparation and adaptation of the child either in kindergarten or school, influenced by internal factors (biopsychological) and external factors (pedagogical and socio-familial). |
||||||
Cuvinte-cheie child, factors, continuity, early education, primary education, curriculum, psycho-pedagogical characteristics |
||||||
|