Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
384 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
782.1:792.56 (1) |
Muzică dramatică. Operă (98) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521) |
SM ISO690:2012 BUSUIOC, Tatiana, BADRAJAN, Svetlana. Particularitățile interpretării rolului Santuzzei din opera Cavalleria rusticana de Pietro Mascagni în contextul teatrului liric contemporan. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2020, nr. 3(58), pp. 161-165. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4269543 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||
Numărul 3(58) / 2020 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4269543 | ||||||
CZU: 782.1:792.56 | ||||||
Pag. 161-165 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Santuzza’s part from Pietro Mascagni’s Cavalleria rusticana is distinguished by a special complexity, with moments of maximum dramatic tension. The analysis of the interpretation peculiarities of this feminine part from the perspective of the contemporary lyrical theater presents a special interest for musicologists, performers, directors etc. In the context of the modern show, the verist opera is a universal existential model, which can occur at any time, historical period; it is timeless. We will undertake a comparative interpretive analysis of Santuzza’s part performed by different contemporary vocalists: Lyudmila Monastyrskaya, Elina Garanča , Ekaterina Semenchuk, which has not been done so far. |
||||||
Cuvinte-cheie opera, verism, contemporary lyrical theatre, Santuzza, interpretive techniques, vocalists, operă, verism, teatru liric contemporan, partidă feminină, Santuzza, tehnici interpretative, vocaliste |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.4269543</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Busuioc, T.</creatorName> <affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Badrajan, S.V.</creatorName> <affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Particularitățile interpretării rolului Santuzzei din opera Cavalleria rusticana de Pietro Mascagni în contextul teatrului liric contemporan</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2020</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0461</relatedIdentifier> <subjects> <subject>opera</subject> <subject>verism</subject> <subject>contemporary lyrical theatre</subject> <subject>Santuzza</subject> <subject>interpretive techniques</subject> <subject>vocalists</subject> <subject>operă</subject> <subject>verism</subject> <subject>teatru liric contemporan</subject> <subject>partidă feminină</subject> <subject>Santuzza</subject> <subject>tehnici interpretative</subject> <subject>vocaliste</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>782.1:792.56</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2020-12-09</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Santuzza’s part from Pietro Mascagni’s Cavalleria rusticana is distinguished by a special complexity, with moments of maximum dramatic tension. The analysis of the interpretation peculiarities of this feminine part from the perspective of the contemporary lyrical theater presents a special interest for musicologists, performers, directors etc. In the context of the modern show, the verist opera is a universal existential model, which can occur at any time, historical period; it is timeless. We will undertake a comparative interpretive analysis of Santuzza’s part performed by different contemporary vocalists: Lyudmila Monastyrskaya, Elina Garanča , Ekaterina Semenchuk, which has not been done so far.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Partida Santuzzei din Cavalleria rusticana de Pietro Mascagni se distinge printr-o complexitate aparte, cu momente de maximă tensiune dramatică. Abordarea particularităților interpretării acestei partide feminine din perspectiva teatrului liric contemporan prezintă un interes deosebit pentru muzicologi, interpreți, regizori ș.a. În contextul spectacolului modern, opera veristă constituie un model existențial universal, care poate să se producă în orice timp, perioadă istorică, fiind atemporală, iar rolul Santuzzei este un exemplu relevant în acest sens. Pentru prima dată, în studiu este efectuată o analiză comparată a partidei Santuzzei interpretate de distinsele vocaliste contemporane Lyudmila Monastyrskaya, Elina Garanča și Ekaterina Semenchuk.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>