Vocaţia de promotor al educaţiei adulţilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
697 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-28 15:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.7 (108)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211)
SM ISO690:2012
SCUTARU-GUŢU, Adela. Vocaţia de promotor al educaţiei adulţilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 5(123), pp. 35-38. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4256702
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5(123) / 2020 / ISSN 1810-6455

Vocaţia de promotor al educaţiei adulţilor

The Vocation of Promoting Adult Education

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4256702
CZU: 374.7

Pag. 35-38

Scutaru-Guţu Adela
 
Asociația Germană pentru Educația Adulților (DVV International Moldova)
 
 
Disponibil în IBN: 25 noiembrie 2020


Rezumat

Schimbările tehnologice fulgerătoare, dar şi reconfigurarea contextului economic şi social invalidează mai rapid ca oricând cunoştinţele achiziţionate în context formal, oricât de mare ar fi succesul cu care sistemul educaţional asigură modernizarea proceselor. Astfel, învăţarea şi educaţia adulţilor, în toate manifestările ei, nu doar în sensul formării profesionale continue, vine nu numai ca un element cardinal al edificării unei culturi a învăţării permanente, dar şi ca un domeniu de reinventare a cadrelor didactice, de prelungire a carierei didactice pe o durată cât mai lungă şi de menţinere a senzaţiei de implicare utilă pentru profesori şi formatori. Însă pentru a-şi îndeplini misiunea de motivare şi iluminare, profesorii, dar mai ales formatorii pentru adulţi, trebuie să înveţe ei înşişi a trăi bucuria predării-învăţării, bucuria de a face lucrurile pe aşezate, fără impacientare didactică, cu vocaţia unui actor şi regizor care savurează plăcerea creării unui context creativ şi îmbietor de descoperiri şi formare de competenţe, pe măsura şi pe placul beneficiarilor de orice vârstă şi experienţă anterioară.

Current swift technological changes, as well as the reconfiguration of the economic and social context invalidate faster than ever before the knowledge acquired in a formal context, no matter how much and successfully the educational system manages to ensure the modernization of processes. Thus, adult learning and education, in all its manifestations, not only in the sense of continuous professional training, becomes both a cardinal element of building a culture of lifelong learning and a field of teacher reinvention, teaching career extension for as long as possible while maintaining the feeling of useful involvement for teachers and trainers. But in order to fulfil their mission of motivation and enlightenment, teachers – and especially adult educators – must learn themselves to live the joy of teaching-learning, the joy of doing things smoothly, without didactic impatience, with the vocation of an actor or a play director who enjoys the pleasure of creating an inviting context for discoveries and competence training, tailored to the needs of beneficiaries of any age and previous experience.

Cuvinte-cheie
învăţarea şi educaţia adulţilor, formator, bucuria învăţării, demers didactic,

Adult Learning and Education (ALE), trainer, joy of learning, didactic approach