Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
697 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-28 15:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
374.7 (108) |
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211) |
SM ISO690:2012 SCUTARU-GUŢU, Adela. Vocaţia de promotor al educaţiei adulţilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 5(123), pp. 35-38. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4256702 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5(123) / 2020 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4256702 | ||||||
CZU: 374.7 | ||||||
Pag. 35-38 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Schimbările tehnologice fulgerătoare, dar şi reconfigurarea contextului economic şi social invalidează mai rapid ca oricând cunoştinţele achiziţionate în context formal, oricât de mare ar fi succesul cu care sistemul educaţional asigură modernizarea proceselor. Astfel, învăţarea şi educaţia adulţilor, în toate manifestările ei, nu doar în sensul formării profesionale continue, vine nu numai ca un element cardinal al edificării unei culturi a învăţării permanente, dar şi ca un domeniu de reinventare a cadrelor didactice, de prelungire a carierei didactice pe o durată cât mai lungă şi de menţinere a senzaţiei de implicare utilă pentru profesori şi formatori. Însă pentru a-şi îndeplini misiunea de motivare şi iluminare, profesorii, dar mai ales formatorii pentru adulţi, trebuie să înveţe ei înşişi a trăi bucuria predării-învăţării, bucuria de a face lucrurile pe aşezate, fără impacientare didactică, cu vocaţia unui actor şi regizor care savurează plăcerea creării unui context creativ şi îmbietor de descoperiri şi formare de competenţe, pe măsura şi pe placul beneficiarilor de orice vârstă şi experienţă anterioară. |
||||||
Cuvinte-cheie învăţarea şi educaţia adulţilor, formator, bucuria învăţării, demers didactic, Adult Learning and Education (ALE), trainer, joy of learning, didactic approach |
||||||
|