Metoda clasei inversate și instrumente TIC pentru implementarea ei eficientă
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
46 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-04 21:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:004 (85)
General questions of didactics and method (1235)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4269)
SM ISO690:2012
POPOVICI, Ilona. Metoda clasei inversate și instrumente TIC pentru implementarea ei eficientă . In: Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice, 16 decembrie 2022, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din C, 2022, pp. 71-78. ISBN 978-9975-88-104-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice 2022
Conferința "Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice"
Cahul, Moldova, 16 decembrie 2022

Metoda clasei inversate și instrumente TIC pentru implementarea ei eficientă

The flipped classroom method and ICT tools for its efficient implementation

CZU: 37.02:004

Pag. 71-78

Popovici Ilona
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 17 mai 2024


Rezumat

Articolul de față prezintă rezultatele cercetării teoretice realizate în vederea determinării unei metode de livrare eficientă, interactivă, flexibilă și individualizată a cunoștințelor teoretice pe care este fundamentat un curs universitar cu specific practic și aplicativ, prin valorificarea potențialului bogat al instrumentelor TIC existente, cu scopul de a dedica tot timpul alocat orelor de contact direct (seminar/laborator) pentru realizarea diverselor activități practice, învățării interactive și individualizate, aplicării teoriei și conceptelor expuse în materialele teoretice studiate, discutării informației oferite de profesor, utilizării diverselor tehnici pedagogice, precum rezolvarea în grup a problemelor complexe, simulări, jocuri educaționale, studii de caz și discuții de grup în vederea unei înțelegeri cât mai profunde a subiectului studiat. În acest context, lucrarea de față conține o descriere detaliată a metodei clasa inversată (Flipped Classroom) care s-a dovedit a fi cea mai relevantă metodă pentru specificul practic și aplicativ al cursului la care este implementată; precum și a setului de instrumente TIC testate și validate de autor pentru implementarea eficientă a clasei inversate.

This article presents the results of the theoretical research carried out in order to determine an efficient, interactive, flexible and individualized delivery method of theoretical knowledge on which a university course with practical and applied specifics is based, by capitalizing on the rich potential of existing ICT tools, with the aim of to dedicate all the time allocated to direct contact hours (seminar/laboratory) to carry out various practical activities, interactive and individualized learning, applying the theory and concepts presented in the theoretical materials studied, discussing the information provided by the teacher, using various pedagogical techniques, such as solving in groups of complex problems, simulations, educational games, case studies and group discussions for a deeper understanding of the studied subject. In this context, the present paper contains a detailed description of the Flipped Classroom method, which proved to be the most relevant method for the practical and applied specifics of the course in which it is implemented; as well as the ICT toolkit tested and validated by the author for effective implementation of the flipped classroom.

Cuvinte-cheie
clasa inversată, instrumente TIC, metodă,

flipped classroom, ICT tools, Method