Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
167 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 09:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
81`276.5:374.1-053.6 (1) |
Linguistics and languages (5173) |
Education and training out of school. Further education (222) |
SM ISO690:2012 POSŢAN, Liliana. Argoul și educația informală la adolescenți. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării), 2023, nr. 11(01), pp. 113-118. ISSN 2587-4446. DOI: https://doi.org/10.59295/sum11(01)2023_15 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe economice și ale comunicării) | ||||||
Numărul 11(01) / 2023 / ISSN 2587-4446 /ISSNe 2587-4454 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum11(01)2023_15 | ||||||
CZU: 81`276.5:374.1-053.6 | ||||||
Pag. 113-118 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Problema de cercetare a acestui articol conține trei variabile din domenii diferite de cercetare – limbă și comunicare, educație, psihologie. Scopul studiului constă în stabilirea particularităților comunicării specifice a adolescenților în legătură cu educația informală. Am început discursul investigativ prin a clarifica semnificația substantivelor dezvoltare și transformare, cu referire la adolescenți, iar sociolectele argou și jargon fiind doar fundalul socio-emoțional al dilemei dezorientative, inerentă adolescenței. Am constatat că educația informală ca o formă cu deschidere maximală a educației este valorificată de pe principii nespecifice acestei forme a educației. Pe parcursul studiului n-am recurs la elaborarea vreunei metode de temperare a comunicării adolescenților prin argouri sau jargoane, în special în cadrul subculturii informale. Dar, am recurs la sintagma dilema dezorientativă, ea constituind prima din cele zece faze ale învățării transformative. Prin urmare, recomandăm aplicarea modelului învățării transformative „prin care subiectul transformă cadrele de referință deja formate pentru a le face mai incluzive, discriminatorii, deschise și reflective, astfel încât acestea să poată genera convingeri și opinii ce s-ar dovedi mai adevărate sau justificatoare în ghidarea acțiunilor.” |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie informală, educaţie non-formală, educaţie formală, adolescent, argou, jargon, subcultură, informal education, non-formal education, formal education, teenager, slang, jargon, subculture |
||||||
|