Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
131 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-06 15:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.011.3-051:316.77 (1) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3950) |
Sociology of culture. Cultural context of social life (791) |
SM ISO690:2012 RAȚĂ, Lilian, BÎRNAZ, Nina. Etosul cadrului didactic prin prisma competenței de comunicare oratorică . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 79-84. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_14 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_14 | ||||||
CZU: 37.011.3-051:316.77 | ||||||
Pag. 79-84 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest articol reflectă rolul personalității cadrului didactic în procesul de comunicare pedagogică, privit prin prisma tridimensională a procesului de comunicare și anume: competența de comunicare, competența de comunicare oratorică și microcompetența etosul cadrului didactic. Această abordare evidențiază importanța profilului cadrului didactic în procesul de comunicare pedagogică în general și în procesul de comunicare oratorică în special. Competența de comunicare oratorică, prin definiție, presupune relaționare cu publicul prin discurs argumentativ care să-l ajute să penetreze gândirea auditoriului. În acest context se evidențiază etosul cadrului didactic, manifestat atât prin calități personale: inteligență, virtute, moravuri, încredere în sine, cât și profesionale: credibilitate, autoritate, reputație și similitudine cu publicul. Doar o astfel de abordare implică și motivează studenții în procesul de instruire, determinând succesul comunicării pedagogice în relația cadru didactic-student. |
||||||
Cuvinte-cheie competenţă, comunicare, competenţă de comunicare, competență de comunicare oratorică, microcompetență, etos, cadru didactic, competence, communication, communicative competence, competence of oratory communication, microcompetence, ethos, teacher |
||||||
|