Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-14 06:23 |
![]() LUNGU, Ecaterina. The formation of the students’ professional communication competences within the tourism disciplines. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 58-60. ISBN 978-9975-131-65-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sport. Olimpism. Sănătate Ediția a 3-a, 2018 |
||||||
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate" 3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 58-60 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Actualitatea. In ultimele decenii, Republica Moldova a cunoscut un proces de dezvoltare rapidă a industriei turismului, ceea ce generează o creștere a cererii pe piața muncii a specialiștilor de înaltă calificare, precum și necesitatea dezvoltării învățământului profesional în domeniul turismului. O atenție sporită trebuie acordată pregătirii viitorilor manageri în turism. Analiza funcțiilor, a obiectivelor, a scopurilor activităţii profesionale a managerului în turism permite să încadrăm această activitate în sfera comunicării. Eficacitatea activităţii unui specialist în domeniul turismului depinde în mare parte de cultura comunicării acestuia cu turiştii şi colegii de serviciu. Analiza literaturii de specialitate, în care sunt abordate problemele din sfera practicii turismului, demonstrează un nivel scăzut al culturii profesionale a specialiştilor din acest domeniu. În acest sens, competențele de comunicare ale specialistului, fiind cea mai importantă componentă a formării sale profesionale, sunt considerate un obiectiv prioritar. O modalitate de realizare a acestuia este îmbunătățirea culturii comunicării viitorului manager de turism în perioada studiilor realizate la facultate. La fel de importantă este şi dezvoltarea abilităților, a capacităţilor şi a competențelor care asigură crearea și menținerea diverselor contacte şi relaţii socioculturale şi profesionale cu alte persoane. Necesitatea de a pune accent asupra acestei probleme în timpul formării viitorului manager în turism se explică nu doar prin specificul activității sale profesionale, dar şi prin scăderea nivelului culturii generale a tinerilor contemporani. Cu toate acestea, studiul nivelului de cultură a comunicării specialiştilor din domeniul turismului demonstrează că universităţile nu consideră această problemă ca fiind una stringentă. În acest context, chiar dacă aspectele formării competenţelor de comunicare este abordată, ea se soluţionează fragmentar, fără suport ştiinţific. Scopul studiului științific a constat în formarea competențelor de comunicare profesională ale studenților în cadrul disciplinelor cu profil turistic. Obiectivele cercetării: 1. Analiza literaturii de specialitate privind metodologia formării competențelor profesionale ale studenților în cadrul disciplinelor de turism. 2. Elaborarea mecanismului pregătirii profesionale a studenților prin stabilirea unui management în vederea formării competențelor de comunicare în cadrul disciplinelor de turism. Rezultate. Studiul literaturii de specialitate privind formarea competențelor profesionale ale viitorului manager în turism ne permite să constatăm existența unui şir de contradicții între: - informaţia în domeniul culturii comunicării umane şi insuficiența abordărilor ştiinţifice, care ar permite punerea în practică a căilor de formare a competenţelor de comunicare ale viitorilor specialişti în domeniul turismului; - necesitatea formării culturii comunicării profesionale în domeniul turismului în mod organizat și lipsa unor studii de specialitate în acest domeniu. Căutarea soluţiei privind crearea unor condiţii organizaţional-pedagogice care pot asigura pregătirea în domeniul comunicării a studenților din sfera turismului a necesitat un studiu specific al acestei probleme. Pornind de la concepţiile moderne de educație, în special de la concepţia dezvoltării sociale a viitorului specialist, care include formarea abilităţilor şi a competenţelor profesionale, precum şi dezvoltarea formelor și metodelor de comunicare de succes ca obiectiv strategic al oricărei instituții de învățământ, considerăm că este oportun să se asigure formarea culturii comunicării managerului în turism pe două niveluri: - la nivelul umanitar al procesului educaţional (studierea ştiinţelor general-umanistice); - la nivelul pregătirii profesionale de specialitate (studierea disciplinelor de comunicare de specialitate). |
||||||
Cuvinte-cheie competenţă, comunicare, turism, studenţi, competence, communication, tourism, students |
||||||
|