Interferența TIC și text literar – relevanță în formarea atitudinilor interpretative
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
371 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 12:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[801.82+004]159.922.74 (1)
Sources of linguistics and philology. Collections of texts (65)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4280)
SM ISO690:2012
OBOROCEANU, Viorica. Interferența TIC și text literar – relevanță în formarea atitudinilor interpretative. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.1, pp. 329-335. ISBN ISBN 978-9975-76-372-1 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.1, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Interferența TIC și text literar – relevanță în formarea atitudinilor interpretative

CZU: [801.82+004]159.922.74

Pag. 329-335

Oboroceanu Viorica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 27 ianuarie 2022


Rezumat

Pentru elevi, textul literar este o sursă originală de informare prin raportarea ideilor şi valorilor proprii la cele transmise de text, prilejuindu-le totodată o gamă complexă de emoții şi sentimente prin întâlnirea cu situații de viață care ilustrează diferite tipuri de comportamente umane. Calitatea idealului de viață al elevului depinde chiar şi de potențialul moral şi etic al personajului pe care acesta îl studiază. Înțelegerea și interpretarea textelor trezește o atitudine pozitivă față de comunicare şi a încrederii în propriile abilități de vorbitor şi ascultător, dezvoltă interesul față de comunicare, cultivă atitudini pozitive pentru dezvoltarea personală, stimulează gândirea autonomă, reflexivă şi critică. Textul este un factor-reper în formarea atitudinilor interpretative, el se pretează unei examinări funcționale.

For students, the literary text is an original source of information by relating their ideas and values to those transmitted by the text, while giving them a complex range of emotions and feelings by meeting life situations that illustrate different types of human behavior. The quality of the student's ideal life depends even on the moral and ethical potential of the character he is studying. Understanding and interpreting texts awakens a positive attitude towards communication and confidence in their own speaking and listening skills, develops interest in communication, cultivates positive attitudes for personal development, stimulates autonomous, reflective and critical thinking. The literary text is par excellence generator of attitudes.

Cuvinte-cheie
text literar, TIC, interpretare, atitudini, atitudini interpretative,

literary text, ICT, reception, interpretation, cognition, attitudes, interpretative attitudes,