Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 12:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[801.82+004]159.922.74 (1) |
Филологические и лингвистические источники. Сборники текстов (65) |
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4280) |
![]() OBOROCEANU, Viorica. Interferența TIC și text literar – relevanță în formarea atitudinilor interpretative. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.1, pp. 329-335. ISBN ISBN 978-9975-76-372-1 (PDF). |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația în fața noilor provocări Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Educația în fața noilor provocări" Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: [801.82+004]159.922.74 | ||||||
Pag. 329-335 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Pentru elevi, textul literar este o sursă originală de informare prin raportarea ideilor şi valorilor proprii la cele transmise de text, prilejuindu-le totodată o gamă complexă de emoții şi sentimente prin întâlnirea cu situații de viață care ilustrează diferite tipuri de comportamente umane. Calitatea idealului de viață al elevului depinde chiar şi de potențialul moral şi etic al personajului pe care acesta îl studiază. Înțelegerea și interpretarea textelor trezește o atitudine pozitivă față de comunicare şi a încrederii în propriile abilități de vorbitor şi ascultător, dezvoltă interesul față de comunicare, cultivă atitudini pozitive pentru dezvoltarea personală, stimulează gândirea autonomă, reflexivă şi critică. Textul este un factor-reper în formarea atitudinilor interpretative, el se pretează unei examinări funcționale. |
||||||
Cuvinte-cheie text literar, TIC, interpretare, atitudini, atitudini interpretative, literary text, ICT, reception, interpretation, cognition, attitudes, interpretative attitudes, |
||||||
|