Educaţia incluzivă: probleme teoretice privind instruirea elevilor cu reţinere în dezvoltarea psihică
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
287 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-18 11:14
SM ISO690:2012
ŞTEFÎRŢA, Adelina, ARSENE, Igor. Educaţia incluzivă: probleme teoretice privind instruirea elevilor cu reţinere în dezvoltarea psihică. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 66-67.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Educaţia incluzivă: probleme teoretice privind instruirea elevilor cu reţinere în dezvoltarea psihică

Inclusive education: theoretical problems concerning designed trainings for students with mental disabilities


Pag. 66-67

Ştefîrţa Adelina1, Arsene Igor2
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 octombrie 2021


Rezumat

Reforma sistemului învăţământului trebuie să corespundă condiţiilor socioculturale, să contribuie la depăşirea dificultăţilor în contextul adaptării şi socializării copiilor cu reţinere în dezvoltarea psihică, avînd în vedere faptul că nereuşita şcolară a copiilor cu RDP în societatea contemporană constituie aproximativ 50% din numărul total al acestora. Studierea particularităţilor psihologice ale elevilor cu RDP, la ora actuală, reprezintă o problemă stringentă şi necesită un studiu continuu. Multe investigaţii din domeniu sunt consacrate căutării căilor de corectare a fenomenului dat în scopul depăşirii reţinerii în dezvoltarea psihică a copiilor, precum şi pentru a găsi remediile corecţionale întru diminuarea reţinerii în dezvoltarea psihică la copii. Deşi realizările în domeniul psihologiei copiilor cu RDP sunt multidimensionale şi oferă noi condiţii de explorare a potenţialului acestora, un şir de probleme rămân insuficient abordate. În prezent, nu sunt definitiv determinate particularităţile psihofizice ale copiilor cu RDP, nu este difinitiv stabilită legătura dintre nivelul lor de dezvoltare şi capacitatea de lucru a elevilor, lipseşte programa de educaţie fizică privind diferenţierea dezvoltării fiecărui component comportamental în plan psihomotric, ceea ce trebuie să contribuie la adaptarea psihosocială a contingentului dat.

The reformation of the educational system must be adjusted to the sociocultural conditions, must develop and solve the difficulties in the context of adaptation and socialization of the kids with difficulties in psychodevelopment. School educational failure involves about 50% of general number of kids with special needs. There is a scientific need to study the psychological aspects of pupils with special needs. This situation is actual and must be permanently studied. Many scientific works are done in this domain. The scientific studies are considered to be multidimensional and to give new conditions of exploration of the kids’ potential. There are also a number of problems that are not sufficiently studied. At the present moment, there are not completely the psycho-physical aspects of kids with special needs, there is not sufficiently developed the connection between the level of development and the work capacities of pupils; there does not exist a program of physical education and development of each behavioral element from psychomotrical perspective. This aspect must be studied because it has a great impact on psychosocial adaptation of these kids.

Cuvinte-cheie
educație incluzivă, instruire, elevi, elevii cu reţinere în dezvoltarea psihică.,

inclusive education, instruction, pupils, pupils with special education needs