Articolul precedent |
Articolul urmator |
326 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-18 11:14 |
SM ISO690:2012 ŞTEFÎRŢA, Adelina, ARSENE, Igor. Educaţia incluzivă: probleme teoretice privind instruirea elevilor cu reţinere în dezvoltarea psihică. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 66-67. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 66-67 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Reforma sistemului învăţământului trebuie să corespundă condiţiilor socioculturale, să contribuie la depăşirea dificultăţilor în contextul adaptării şi socializării copiilor cu reţinere în dezvoltarea psihică, avînd în vedere faptul că nereuşita şcolară a copiilor cu RDP în societatea contemporană constituie aproximativ 50% din numărul total al acestora. Studierea particularităţilor psihologice ale elevilor cu RDP, la ora actuală, reprezintă o problemă stringentă şi necesită un studiu continuu. Multe investigaţii din domeniu sunt consacrate căutării căilor de corectare a fenomenului dat în scopul depăşirii reţinerii în dezvoltarea psihică a copiilor, precum şi pentru a găsi remediile corecţionale întru diminuarea reţinerii în dezvoltarea psihică la copii. Deşi realizările în domeniul psihologiei copiilor cu RDP sunt multidimensionale şi oferă noi condiţii de explorare a potenţialului acestora, un şir de probleme rămân insuficient abordate. În prezent, nu sunt definitiv determinate particularităţile psihofizice ale copiilor cu RDP, nu este difinitiv stabilită legătura dintre nivelul lor de dezvoltare şi capacitatea de lucru a elevilor, lipseşte programa de educaţie fizică privind diferenţierea dezvoltării fiecărui component comportamental în plan psihomotric, ceea ce trebuie să contribuie la adaptarea psihosocială a contingentului dat. |
||||||
Cuvinte-cheie educație incluzivă, instruire, elevi, elevii cu reţinere în dezvoltarea psihică., inclusive education, instruction, pupils, pupils with special education needs |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-140898</doi_batch_id> <timestamp>1716297896</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>idsi@asm.md</email_address> </depositor> </head> <body> <collection> <collection_metadata> <full_title>The contemporary issues of the socio-humanistic sciences</full_title> </collection_metadata> <collection_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2015</year> </publication_date> </collection_issue> <collection_article publication_type='full_text'><titles> <title>Educaţia incluzivă: probleme teoretice privind instruirea elevilor cu reţinere în dezvoltarea psihică</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Adelina</given_name> <surname>Ştefîrţa</surname> </person_name> <person_name sequence='additional' contributor_role='author'> <given_name>Igor</given_name> <surname>Arsene</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2015</year> </publication_date> <pages> <first_page>66</first_page> <last_page>67</last_page> </pages> </collection_article> </collection> </body> </doi_batch>