Articolul precedent |
Articolul urmator |
502 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-25 18:08 |
SM ISO690:2012 MORARU, Ina. Educaţia prin asertivitate în triada părinte – copil – pedagog. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, p. 65. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 65-65 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Asertivitatea este caracteristica care asigură o comunicare eficientă în triada părinte-copil-pedagog. Dezvoltarea abilităţilor asertive implică atât efortul părinţilor, cât şi al pedagogilor, care relaţionează zilnic cu copilul. Cunoaşterea personalităţii copilului, evaluarea necesităţilor acestuia, abordarea individualizată în procesul instructiv educativ determină şi menţine colaborarea între pedagog şi părinte. Colaborarea, comunicarea, capacitatea de exprimare a emoţiilor şi gândurilor asigură succesul adaptării şi cunoaşterii. Părinţii, profesorii pot fi înșişi modele de exprimare a emoţiilor negative, într-o manieră dezirabilă făcând apel la asertivitate. Elevul are nevoie de modele şi reguli pentru a avea o conduită adecvată, pentru a se socializa. Eroarea fundamentală de atribuire funcţionează şi în cazul triadei elevi-părinţi-profesori, atunci când protagoniştii abdică de la asumarea responsabilă a îndeplinirii rolurilor ce le revin. |
||||||
Cuvinte-cheie asertivitate, comportament asertiv, imaginea de sine, eroare fundamentala de atribuire, agresivitate, anxietate, assertiveness, assertive behavioral, self-image, fundamental attribution error, aggressiveness, anxiety |
||||||
|