Fundamente teoretice și metodologice ale educației literar-artistice și lingvistice ca sistem
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
423 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-21 20:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.1.036:[821.135.1.09+811.135.1 (1)
Kinds of school providing general education (2016)
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2087)
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1456)
SM ISO690:2012
VÎLCU, Marcela. Fundamente teoretice și metodologice ale educației literar-artistice și lingvistice ca sistem. In: Revistă de știinţe socioumane , 2021, nr. 1(47), pp. 19-27. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(47) / 2021 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Fundamente teoretice și metodologice ale educației literar-artistice și lingvistice ca sistem

Theoretical and methodological foundations of literary-artistic and linguistic education as a system

CZU: 373.1.036:[821.135.1.09+811.135.1

Pag. 19-27

Vîlcu Marcela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 31 mai 2021


Rezumat

În articol sunt relevate fundamentele teoretice și metodologice ale educației literar-artistice și lingvistice ca sistem. Sunt analizate mai multe definiții ale conceptelor-cheie: „sistem”, „educație literar-artistică”, „educație lingvistică”. Statutul de sistem al educației literar-artistice și lingvistice a necesitat evidențierea elementelor componente ale ei: teleologică (idealul/scopul ELA, sistemul de obiective ale ELA, standardele ELA), tehnologică (blocul operațional – activități și oportunități de învățare) și epistemologică (teorii, concepte, principii, idei, precepte).

The article reveals the theoretical and methodological foundations of literary-artistic and linguistic education as a system. Several definitions of key concepts are analyzed: "system", "literary-artistic education", "language education". The system status of literary-artistic and linguistic education required highlighting its component elements: teleological (ELA ideal/goal, ELA goal system, ELA standards), technological (operational block – learning activities and opportunities) and epistemological (theories, concepts, principles, ideas, precepts).

Cuvinte-cheie
educație literar-artistică (ELA), educație lingvistică (EL), sistem, activități didactice, teleologie, epistemologie, metodologie,

literary-artistic education, language education, system, didactic activities, teleology, epistemology, methodology