Fundamente teoretice și metodologice ale educației literar-artistice și lingvistice ca sistem
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
459 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-21 20:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.1.036:[821.135.1.09+811.135.1 (1)
Kinds of school providing general education (2078)
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2100)
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1461)
SM ISO690:2012
VÎLCU, Marcela. Fundamente teoretice și metodologice ale educației literar-artistice și lingvistice ca sistem. In: Revistă de știinţe socioumane , 2021, nr. 1(47), pp. 19-27. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(47) / 2021 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Fundamente teoretice și metodologice ale educației literar-artistice și lingvistice ca sistem

Theoretical and methodological foundations of literary-artistic and linguistic education as a system

CZU: 373.1.036:[821.135.1.09+811.135.1

Pag. 19-27

Vîlcu Marcela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 31 mai 2021


Rezumat

În articol sunt relevate fundamentele teoretice și metodologice ale educației literar-artistice și lingvistice ca sistem. Sunt analizate mai multe definiții ale conceptelor-cheie: „sistem”, „educație literar-artistică”, „educație lingvistică”. Statutul de sistem al educației literar-artistice și lingvistice a necesitat evidențierea elementelor componente ale ei: teleologică (idealul/scopul ELA, sistemul de obiective ale ELA, standardele ELA), tehnologică (blocul operațional – activități și oportunități de învățare) și epistemologică (teorii, concepte, principii, idei, precepte).

The article reveals the theoretical and methodological foundations of literary-artistic and linguistic education as a system. Several definitions of key concepts are analyzed: "system", "literary-artistic education", "language education". The system status of literary-artistic and linguistic education required highlighting its component elements: teleological (ELA ideal/goal, ELA goal system, ELA standards), technological (operational block – learning activities and opportunities) and epistemological (theories, concepts, principles, ideas, precepts).

Cuvinte-cheie
educație literar-artistică (ELA), educație lingvistică (EL), sistem, activități didactice, teleologie, epistemologie, metodologie,

literary-artistic education, language education, system, didactic activities, teleology, epistemology, methodology

Cerif XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'>
<cfResPubl>
<cfResPublId>ibn-ResPubl-131314</cfResPublId>
<cfResPublDate>2021-05-31</cfResPublDate>
<cfVol>47</cfVol>
<cfIssue>1</cfIssue>
<cfStartPage>19</cfStartPage>
<cfISSN>1857-0119</cfISSN>
<cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/131314</cfURI>
<cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Fundamente teoretice și metodologice ale educației literar-artistice și lingvistice ca sistem</cfTitle>
<cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>educație literar-artistică (ELA); educație lingvistică (EL); sistem; activități didactice; teleologie; epistemologie; metodologie; literary-artistic education; language education; system; didactic activities; teleology; epistemology; methodology</cfKeyw>
<cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>&Icirc;n articol sunt relevate fundamentele teoretice și metodologice ale educației literar-artistice și lingvistice ca sistem. Sunt analizate mai multe definiții ale conceptelor-cheie: &bdquo;sistem&rdquo;, &bdquo;educație literar-artistică&rdquo;, &bdquo;educație lingvistică&rdquo;. Statutul de sistem al educației literar-artistice și lingvistice a necesitat evidențierea elementelor componente ale ei: teleologică (idealul/scopul ELA, sistemul de obiective ale ELA, standardele ELA), tehnologică (blocul operațional &ndash; activități și oportunități de &icirc;nvățare) și epistemologică (teorii, concepte, principii, idei, precepte).</p></cfAbstr>
<cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The article reveals the theoretical and methodological foundations of literary-artistic and linguistic education as a system. Several definitions of key concepts are analyzed: &quot;system&quot;, &quot;literary-artistic education&quot;, &quot;language education&quot;. The system status of literary-artistic and linguistic education required highlighting its component elements: teleological (ELA ideal/goal, ELA goal system, ELA standards), technological (operational block &ndash; learning activities and opportunities) and epistemological (theories, concepts, principles, ideas, precepts).</p></cfAbstr>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2021-05-31T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId>
<cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2021-05-31T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-86636</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2021-05-31T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
</cfResPubl>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-86636</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-86636-2</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2021-05-31T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Vilcu</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Marcela</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
</CERIF>