Aspecte privind dezvoltarea și funcționalitatea limbajului vizual în comunicarea și formarea estetică
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
516 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-22 12:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
7.011 (117)
Theory and philosophy of art. Principles of design, proportion, optical effect (108)
SM ISO690:2012
HADJI-BANDALAC, Mariana. Aspecte privind dezvoltarea și funcționalitatea limbajului vizual în comunicarea și formarea estetică. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 10, 5-6 decembrie 2019, Chişinău. Chişinău, 2019: "Print-Caro" SRL, 2020, Ediția 10, pp. 569-575. ISBN 978-9975-3371-7-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 10, 2020
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
10, Chişinău, Moldova, 5-6 decembrie 2019

Aspecte privind dezvoltarea și funcționalitatea limbajului vizual în comunicarea și formarea estetică

Aspects regarding the development and functionality of visual language in aesthetic communication and training

CZU: 7.011

Pag. 569-575

Hadji-Bandalac Mariana12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 29 iulie 2020


Rezumat

The development of visual language is an important component side of educational process of architect students of Technical University of Moldova, being also a necessity in both visual teaching and communication. Forming architect student's sensitivity in authentic greatness is being the main commitment in higher education institutions with artistic orientation, which is being realized by practical methods based on observation, investigation, analysis, research and detailed study of some renowned works, themes explored in different ages meant to give a clear picture of today's art. This research examines and harnesses the validation of some conceptual approaches based on practicing and development of visual language of architect student throughout aesthetic as a dimension of social life. The development of a new program would stimulate the activity of students and their pleasure through visual language.

Dezvoltarea limbajului vizual constituie o parte componentă importantă în procesul instructiv- educativ al studenților arhitecți din Universitatea Tehnică a Moldovei, fiind totodată o necesitate în comunicarea și educația vizuală. Educarea și formarea sensibilității a studentului arhitect pentru frumosul autentic rămâne a fi o obligație în instituțiile superioare de învățămînt cu profil artistic, realizându-se printr-un complex de metode și acțiuni practice centrate pe observație, investigație, analiză; cercetarea sau studierea minuțioasă a unor lucrări cu renume; subiecte explorate în diverse epoci menite să dea o imagine clară în ceea ce privește mesajul artei actuale. Cercetarea dată analizează și valorifică validarea diverselor abordări conceptuale cu accent pe formarea și dezvoltarea limbajului vizual la studenții arhitecți prin prisma esteticului ca dimensiune a vieții sociale. Solicitarea și elaborarea unui nou program ar stimula activitatea studentului arhitect și bucuria exprimării prin intermediul limbajului vizual.

Cuvinte-cheie
aspecte, limbaj vizual, dezvoltarea limbajului vizual, funcționalitatea limbajului vizual, comunicare, artă vizuală, formarea estetică, studenți arhitecți,

aspects, visual language, visual language development, visual language functionality, communication, visual art, the aesthetic creation, architect students