Dezvоltarea capaciтăților сreатive la preșcоlаriprin educаția plastică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
700 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 11:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159-92 (2)
FILOSOFIE. PSIHOLOGIE (4766)
SM ISO690:2012
PLĂMĂDEALĂ, Victoria, STRATAN, Valentina. Dezvоltarea capaciтăților сreатive la preșcоlаriprin educаția plastică. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 1, 15 februarie 2019, Comrat. Comrat, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Comrat, 2019, Vol.1, pp. 428-432. ISBN 978-9975-3246-7-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol.1, 2019
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
1, Comrat, Moldova, 15 februarie 2019

Dezvоltarea capaciтăților сreатive la preșcоlаriprin educаția plastică

CZU: 159-92

Pag. 428-432

Plămădeală Victoria, Stratan Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 martie 2020


Rezumat

The stimulation of creativity it is a very important and actual problem of our society, because nowadays every child use the modern gadget that replace or substitute psychic activities that respond of creativity. The important role of increasing creativity is plastic education. More than anything, activities included in the field of "aesthetic education" (plastic education and music education) constitute the most generous framework and means of activating and stimulating creative potential. Art prepares the child to live in beauty, harmony, respect the beautyand create

Cuvinte-cheie
creativity, pre-school, formative experiment, art education