Tourism development in the mediterranean area
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
815 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-04 07:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.48 (556)
Turism (537)
SM ISO690:2012
ROSHKA, Petru, NABOLSI, Airin. Tourism development in the mediterranean area. In: EcoSoEn, 2019, nr. 3-4, pp. 19-25. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 3-4 / 2019 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Tourism development in the mediterranean area

Dezvoltarea turismului in zona marii dintre trei continente

CZU: 338.48
JEL: C42, Q15, R41, Z32

Pag. 19-25

Roshka Petru, Nabolsi Airin
 
Free International University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2019


Rezumat

Tourism has become one of the most important activities since the end of the 20th century. This refers both to rich countries, particularly those considered post-industrial, as well as developing countries, geographical areas with "industrialized" management and those based on a cruise model. The global growth of tourists, according to the World Tourism Organization (UNWTO), between 2010 and 2030 will be 3.3% per year and will reach 1,800 million tourists by 2030. Available data shows how the sector changes in one of the most visited areas of the world: in fact, every year there are over 300 million international visits attracted by the Mediterranean basin, in other words, over a quarter of the total passenger traffic. Processes of the Mediterranean dimension, with an enormous flow of tourists add to the phenomena of urbanization in the area, intensification of agriculture and concentration of transport networks in the coastal area with consequences on the environment, fully justifies adoption of a management based on prudence. The purpose of the present research consists in studying the development of tourism in the countries of the Mediterranean area, estimating the tourist, economic potential and highlighting the factors of tourist attractiveness, which contribute to the impulse and dynamization of tourism development. The research results have highlighted weaknesses and opportunities that can be implemented in other countries.

Turismul a devenit una dintre cele mai importante activități de la sfârșitul secolului al XX-lea. Aceasta privește atât țările bogate, în special cele considerate postindustriale, cât și țările în curs de dezvoltare, zonele geografice cu management "industrializat" și cele bazate pe un model de cruise. Creșterea mondială a turiștilor, potrivit Organizației Mondiale a Turismului (UNWTO), între 2010 și 2030 va fi de 3,3% pe an și va ajunge la 1.800 de milioane de turiști până în 2030. datele disponibile, cum se schimbă sectorul într-una din zonele cele mai frecventate din lume: de fapt, în fiecare an există peste 300 de milioane de sosiri internaționale care atrag bazinul mediteranean sau peste un sfert din totalul circulației călătorilor. Procese de dimensiunea mediterană, cu un flux enorm de turiști se adaugă la fenomenele de urbanizare din zonă, intensificarea agriculturii și concentrarea rețelelor de transport în zona litoral cu consecințe asupra mediul înconjurător, justifică pe deplin adoptarea unui management bazat pe prudență. Scopul cercetării constă în studierea dezvoltării turismului în țările din zona mediterană, estimarea potențialului turistic, economic și evidențierea factorilor de atractivitate turistică, care contribuie la impulsionarea și dinamizarea dezvoltării turismului. Rezultatele cercetării au permis evidențierea lacunelor și oportunităților, care pot fi aplicate în alte țări.

Cuvinte-cheie
Mediterranean tourism area, tourism input, GDP, festivals, recreation, medical tourism, extreme, cognitive, pilgrimage,

zona turistică mediterană, aportului turismului, pib, festivaluri, agrement, turism medical, extremal, cognitiv, pelerinaj