Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
914 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-22 14:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Organizarea instruirii (533) |
SM ISO690:2012 STATE, Daniela, ŞIŞCANU, Svetlana. Evaluarea formativă – aspect important pentru implementarea evaluării criteriale prin descriptori în învăţământul din Republica Moldova. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 28-36. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 28-36 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Procesul de evaluare, la fel ca şi multe alte aspecte ale învăţământului din Republica Moldova, trece printr-o perioadă de transformare. Implementarea evaluării criteriale prin descriptori în treapta primară de învăţământ are menirea de a schimba cultura evaluativă a cadrelor didactice, nu doar, cum se credea o vreme, de a înlocui notele cu descriptori sau calificative. Mai mult decât atât, metodologiile de implementare a evaluării criteriale prin descriptori, elaborate pentru fiecare clasă separat, răspund mai multor solicitări şi necesităţi ale învăţământului formativ, precum şi deplasează accentele întru asigurarea calităţii învăţării. O nouă provocare pentru cadrele didactice este şi reconceptualizarea evaluării formative, prin: distingerea celor trei tipuri de evaluare formativă (interactivă, punctuală, în etape), proiectarea lor pentru fiecare unitate de conţinut, elaborarea probelor pentru evaluare în baza criteriilor de evaluare a produselor şcolare/capacităţilor elevilor. Pornind de la cercetările pedagogilor francofoni, care descriu cele trei tipuri de evaluare formativă, am elaborat un model de proiectare a procesului de evaluare pentru o unitate de conţinut concretă. |
||||||
Cuvinte-cheie evaluare criterială prin descriptori, proiectare în contextul ECD, evaluare formativă eficientă, produse şcolare, reconceptualizare, microstrategie, motivaţie, cultură evaluativă, eficienţa învăţării, autoevaluare, evaluare reciprocă, criterion referenced evaluation based on descriptors, planning in the context of CED, effective formative evaluation, educational products, reconceptualization, microstrategy, motivation, Economic evaluation, learning efficiency, self-evaluation, mutual evaluation |
||||||
|