Articolul precedent |
Articolul urmator |
517 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-12-15 12:57 |
SM ISO690:2012 BOCANCEA, Viorel. Proiectarea opţionalelor în concordanţă cu necesităţile studenţilor fizicieni. In: Calitatea formării specialiştilor în învăţământul superior:: strategii, forme, metode, 5-7 octombrie 2005, Bălţi. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2005, Vol.1, p. 14. ISBN 9975-931-97-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitatea formării specialiştilor în învăţământul superior: Vol.1, 2005 |
||||||
Conferința "Calitatea formării specialiştilor în învăţământul superior:" Bălţi, Moldova, 5-7 octombrie 2005 | ||||||
|
||||||
Pag. 14-14 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Actualmente Republica Moldova a aderat la Procesul de la Bologna. Unul din obiectivele acestui proces este formarea dimensiunilor europene legate de învăţământul superior, mai ales în ceea ce priveşte dezvoltarea curriculară. E îmbucurător faptul, că în ultimii ani a crescut ponderea orelor rezervate cursurilor opţionale din planurile – cadru ale facultăţilor de fizică, însă numărul acestor cursuri, diversitatea lor lasă de dorit. Nu există o concepţie privitor la principiile de proiectare ale acestor cursuri. Deseori cursurile se elaborează în funcţie de ceea ce poate oferi profesorul, catedra , fără a se lua în consideraţie necesităţile educaţionale ale studenţilor, direcţiile de dezvoltare a pieţii. Teoria şi metodologia adaptării curriculare a şcolii superioare la nivel comunitar în Republica Moldova sunt abia la început, studii detaliate în acest sens ne fiind încă întreprinse. Se încearcă urmărirea valorizării cursurilor opţionale şi orientarea acestora spre interesele celor ce învaţă, care să ajute la integrarea studentului în comunitatea din care face parte, atât la nivelul învăţământului profesional cât şi a celui universitar. Derularea unor programe în acest sens este însă la început iar tematica adaptării curriculare este doar unul dintre aspectele urmărite. Până în prezent nu este fundamentată corelarea dintre traseul individual în educaţie cu caracteristicile comunităţii şi modul în care disciplinele fizice îşi pot aduce aportul la dezvoltarea unor competenţe orientate mediului de viaţă şi intereselor studentului. Datorită implicaţiilor pe care curricula diferenţiată şi individualizată o poate avea asupra înţelegerii contextului local şi integrării în coordonatele dezvoltării acestuia în viaţa viitorului specialist este necesar să se elaboreze un sistem strategic de opţionale orientat atât spre interesele studentului cît şi spre corelarea acestora cu direcţiile de dezvoltare ale pieţii care să faciliteze integrarea acestuia în dinamica celei din urmă. |
||||||
|