Curriculumul intercultural: orientări, principii, resurse
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
833 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 10:20
SM ISO690:2012
CHIRIAC, Argentina, GUŢU, Vladimir. Curriculumul intercultural: orientări, principii, resurse. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2007, nr. 9, pp. 75-77. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9 / 2007 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Curriculumul intercultural: orientări, principii, resurse

Pag. 75-77

Chiriac Argentina, Guţu Vladimir
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2013


Rezumat

The intercultural education represents a transcultural and methodological provocation for the teachers and the creators of the curricula. The intercultural phenomenon represents a very precious resource that can be appreciated in the educational sphere. The intercultural education actually is an education of interpersonal relations that involves the members of different cultures. The realization of the intercultural relation is based on the importance of the processes of interaction, collaboration, opening, changing, and knowledge.