Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1744 363 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 17:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942:373.3 (5) |
Psihologie (3398) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 BUCUN, Nicolae, CERLAT, Raisa. Influenţe ale stabilităţii emoţionale în diminuarea stresului profesional şi în prevenirea sindromului Burnout al cadrelor didactice din învăţământul primar. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 3(55), pp. 64-73. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 3(55) / 2017 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.942:373.3 | ||||||
Pag. 64-73 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul prezintă o analiză a influenţelor stabilităţii emoţionale în evitarea epuizării emoţionale datorate stresului profesional şi în prevenirea sindromului burnout al cadrelor didactice din învăţământul primar. Rezultatele cercetării denotă o incidenţă burnout mai mare la persoanele instabile emoţional comparativ cu cele stabile emoţional. Aşadar, nivelul scăzut al stabilităţii emoţionale favorizează instituirea nivelului înalt sau mediu a sindromului burnout. Totuşi, această influenţă nu este una decisivă, fiind mediată de contextul sociocultural. În asociere cu un pattern comportamental de tip B, stabilitatea emoţională determină o corelaţie inversă cu sindromul burnout. Toţi învăţătorii cu asemenea caracteristici au demonstrat un nivel scăzut al burnout-ului. |
||||||
Cuvinte-cheie stabilitate emoțională, cadre didactice, stres profesional, epuizare emoţională, depersonalizare, pattern comportamental dominant, reducerea realizărilor profesionale, sindromul burnout. |
||||||
|