Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1691 362 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-23 20:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942:373.3 (5) |
Psihologie (3327) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (1985) |
SM ISO690:2012 BUCUN, Nicolae, CERLAT, Raisa. Influenţe ale stabilităţii emoţionale în diminuarea stresului profesional şi în prevenirea sindromului Burnout al cadrelor didactice din învăţământul primar. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 3(55), pp. 64-73. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||
Numărul 3(55) / 2017 / ISSN 1811-5470 | |||||
|
|||||
CZU: 159.942:373.3 | |||||
Pag. 64-73 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Articolul prezintă o analiză a influenţelor stabilităţii emoţionale în evitarea epuizării emoţionale datorate stresului profesional şi în prevenirea sindromului burnout al cadrelor didactice din învăţământul primar. Rezultatele cercetării denotă o incidenţă burnout mai mare la persoanele instabile emoţional comparativ cu cele stabile emoţional. Aşadar, nivelul scăzut al stabilităţii emoţionale favorizează instituirea nivelului înalt sau mediu a sindromului burnout. Totuşi, această influenţă nu este una decisivă, fiind mediată de contextul sociocultural. În asociere cu un pattern comportamental de tip B, stabilitatea emoţională determină o corelaţie inversă cu sindromul burnout. Toţi învăţătorii cu asemenea caracteristici au demonstrat un nivel scăzut al burnout-ului. |
|||||
Cuvinte-cheie stabilitate emoțională, cadre didactice, stres profesional, epuizare emoţională, depersonalizare, pattern comportamental dominant, reducerea realizărilor profesionale, sindromul burnout. |
|||||
|