Autoevaluarea – un nou cadru de evaluare centrat pe reglarea procesului educativ
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
968 91
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 16:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.26 (152)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
CIOCĂNEL, Cristina. Autoevaluarea – un nou cadru de evaluare centrat pe reglarea procesului educativ. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2012, nr. 5-6(75-76), pp. 15-18. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(75-76) / 2012 / ISSN 1810-6455

Autoevaluarea – un nou cadru de evaluare centrat pe reglarea procesului educativ
CZU: 371.26

Pag. 15-18

Ciocănel Cristina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 august 2017


Rezumat

În prezent, evaluarea şcolară trebuie să devină dinamică, să fie centrată pe procesele mentale ale elevului, să favorizeze autoreglarea, autoreflecţia şi să înlocuiască concepţia statică, bazată pe control, examinare şi sancţiune. Autoevaluarea ocupă un loc important în practica evaluatorilor, care se dovedesc din ce în ce mai sensibilizaţi de implicarea elevului în reglarea învăţării. În contextul responsabilizării elevilor faţă de activitatea şcolară, conceptul de evaluare formatoare se asociază foarte puternic cu cel de autoevaluare.

At present, the school evaluation must become dynamic, centered on the mental processes of the student, promote the autoregulation, autoreflection, in order to replace static conception, based on control, examination and sanction. Self assesment offers teoretical and practical background to improving the educative activities. Self assesment is a necessary dimension of a permanent formation. Stimulation and motivation of students refer to self assesment and represents an educational imperative.

Cuvinte-cheie
self assesment, autoreflection, permanent formation, concept of evaluation,

school evaluation, motivation